برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1385 , دوره  3 , شماره  9 ; از صفحه 25 تا صفحه 34 .
 
عنوان مقاله: 

نقشهاي زنان و مردان در کتابهاي فارسي دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
 
چکیده: 

محتواي کتابهاي درسي مي تواند در شکل گيري ديدگاهها، بازخوردها و ارزشهاي کودکان به شدت موثر باشد. اين بررسي به منظور به تصوير کشيدن نقش زنان و مردان در کتابهاي فارسي اول تا چهارم انجام شد. نتايج تحليل محتوا نشان داد که : الف) 262 ارزش مثبت به مردان و 129 ارزش مثبت به زنان نسبت داده شده بودند، ب) 1266 و 507 جمله به ترتيب مشتمل بر مفاهيمي درباره مردان و زنان بودند. افزون بر آن، اين مفاهيم بازخورد مثبت تري را نسبت به مردان در مقايسه با زنان ايجاد مي کردند. مي توان نتيجه گرفت که کتابهاي فارسي دوره ابتدايي بازخوردهاي متفاوتي در کودکان، نسبت به مردان و زنان ايجاد مي کنند و اين بازخورد نسبت به مردان مثبت تر از زنان است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوریان، م. (1385). نقشهای زنان و مردان در کتابهای فارسی دوره ابتدایی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 3(9), 25-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67013



Vancouver : کپی

نوریان محمد. نقشهای زنان و مردان در کتابهای فارسی دوره ابتدایی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1385 [cited 2021July23];3(9):25-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67013



IEEE : کپی

نوریان، م.، 1385. نقشهای زنان و مردان در کتابهای فارسی دوره ابتدایی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 3(9), pp.25-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67013.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 309 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی