مشخصات مقاله عنوان نشریه: رفاه اجتماعي اطلاعات شماره: تابستان 1386 , دوره 6 , شماره 25 ; از صفحه 301 تا صفحه 320 . عنوان مقاله: تخمين تقاضاي خانوار براي رفتن به سينما در 24 استان ايران نویسندگان: موسايي ميثم*, شياني مليحه آدرس: * دانشگاه تهران چکیده: طرح مساله: هدف اصلي از اين مقاله تبيين درجه حساسيت تقاضا براي رفتن به سينما نسبت به تغييرات قيمت بليط و سطح درآمد خانوار و قيمت كالاهاي مكمل و جانشين سينما است.روش: در اين مقاله با استفاده از سيستم تقاضاي تقريبا ايده ال، توابع تقاضاي سينما در استان هاي مختلف كشور برآورد شده و كشش هاي قيمتي و درآمدي براي تك تك استان ها و كل كشور محاسبه گرديده است.يافته ها و نتايج: بر اساس نتايج به دست آمده كشش قيمتي براي كل كشور برابر با -0.91 است، و در استان هاي مختلف به جز در استان هاي اصفهان، هرمزگان، كرمان كردستان، مازندران و آذربايجان شرقي كمتر از واحد بوده، يعني نسبت به تغييرات قيمت حساس نمي باشد.مقدار كشش متقاطع قيمتي ميان كتاب و سينما در كل كشور 47- درصد است و در تك تك استان ها نيز منفي است، يعني اين دو در مصرف جانشين يكديگر مي باشند.كشش درآمدي در تمام استان ها مثبت بوده و بين صفر و يك قرار دارد، و در كل كشور برابر با 57 درصد است يعني رفتن به سينما يك كالاي ضروري محسوب مي شود. کلید واژه: ايران(Q3)تقاضاي سينما(Q3)سيستم تقاضاي تقريبا ايده آل(Q3)صنعت سينما(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: نفت و گازنظام بین المللانرژیجمهوری اسلامی ایرانمحصولات کشاورزیتابع تقاضاکشش درآمدیعرضه ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: برآورد تابع تقاضاي سينما در ايران برآورد تابع تقاضاي سينما و تحليل عوامل موثر بر آن مطالعه موردي، شهر تهرانسينما: گفتمان سينماالگوي مصرف در سينمااخلاق و سينما مقالات همایشی مرتبط: آنونس معماری بررسی تاثیر فرم و فضای معماری در سینماجریان سیال ذهن در سینماایمان، اخلاق و معنویت و اخلاق حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، معرفی می کنم: سینما دین، دین سینماروایت و تخیل عناصر مکمل و هویت بخش در فضای معماری و سینماسینما در ایران: تلاش مستمر برای کسب محبوبیت، مشروعیت، و فرصت برای خلاقیت ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی