برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1385 , دوره  - , شماره  33 ; از صفحه 155 تا صفحه 188 .
 
عنوان مقاله: 

آسيب شناسي گفتمان حاكم بر قوانين و مقررات تبليغات بازرگاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

در اين مقاله با بررسي قوانين و مقررات تبليغات بازرگاني و شرايط سياسي – اجتماعي حاكم بر صنعت تبليغات در ايران دو گفتمان حاكم بر اين صنعت از همديگر متمايز ميشود. گفتمان اول، گفتمان اطلاعاتي – امنيتي قبل از انقلاب 57 و گفتمان دوم، گفتمان مذهبي – ايدئولوژيك بعد از انقلاب 57 است. در گفتمان بعد از انقلاب دو نگاه انتقادي و آسيب شناسانه قابل مشاهده است. نگاه انتقادي از سال 57 تا پايان جنگ و شروع دوران سازندگي ادامه پيدا مي كند. نگاه آسيب شناسانه نيز از دوران سازندگي جوانه زده و تا به امروز ادامه پيدا كرده است. نويسنده در انتها نتيجه مي گيرد در گفتمان هاي قبلي معيارها و اولويت هاي اقتصادي در حاشيه قرار داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهرامی کمیل، ن. (1385). آسیب شناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی. فصلنامه علوم اجتماعی, -(33), 155-188. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66886



Vancouver : کپی

بهرامی کمیل نظام. آسیب شناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی. فصلنامه علوم اجتماعی. 1385 [cited 2021July24];-(33):155-188. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66886



IEEE : کپی

بهرامی کمیل، ن.، 1385. آسیب شناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی. فصلنامه علوم اجتماعی, [online] -(33), pp.155-188. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66886.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 100 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی