مشخصات مقاله عنوان نشریه: بررسيهاي حسابداري و حسابرسي اطلاعات شماره: تابستان 1386 , دوره 14 , شماره 48 ; از صفحه 105 تا صفحه 124 . عنوان مقاله: ارتقاي کيفيت خدمات امور مالي با به كارگيري QFD و AHP نویسندگان: مومني منصور*, مرمضي حسن آدرس: * دانشگاه تهران، ایران چکیده: به كارگيري روش هاي نوين مهندسي كيفيت در صنايع خدماتي طي دهه هاي اخير رشد چشمگيري داشته است. اين صنايع در مقايسه با صنايع توليد كالا از خصايص ويژه اي برخوردار هستند. غيرملموس بودن خدمت، ارايه و مصرف همزمان، ميسرنبودن اقدام اصلاحي، اهميت ويژه طراحي، ضرورت پيش بيني و كنترل پيش نگر و از همه مهمتر اهميت تاثيرانسان در اين صنايع، ويژگي هاي متفاوت خدمات را تشكيل مي دهد. توسعه عملکرد کيفي به عنوان يكي از روش هاي نوين مهندسي كيفيت است و اساس اين روش بر توجه به نداي مشتري و انتقال آن به كل سازمان به منظور طراحي و توليد محصولي منطبق با خواسته هاي مشتري است. ابزار اساسي مورد استفاده توسعه عملکرد کيفي «خانه كيفيت» نام دارد. به منظور استفاده از اين تكنيك در بخش هاي خدماتي در سال هاي اخير با انجام بعضي تعديلات و تنظيمات در روش صنعتي رسمي توسعه عملکرد کيفي، روش سازگار شده قابل استفاده درصنايع خدماتي ايجاد گرديده است . در اين پژوهش با استفاده از توسعه عملکرد کيفي براي بهبود خدمات امور مالي شرکت نفت و گاز مسجد سليمان، كه از جمله شركت هاي تابعه شركت ملي نفت ايران است، داده هاي مربوط به خواسته هاي مشتريان گروه هدف جمع آوري و با استفاده از نظرات كارشناسان، الزامات مربوط به هريك از خواسته هاي مشتريان شناسايي و با استفاده از تكنيك فرايند ثحليل سلسله مراتبي ارجحيت معيارها تهيه شده است. در پايان اولويت بندي اين معيارها بر مبناي اوزان به دست آمده انجام شده است. کلید واژه: امور مالي(Q3)توسعه عملکرد کيفي(Q3)حسابداري(Q2)فرايند تحليل سلسله مراتبي(Q2)کيفيت(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: اخلاق حرفه ایاخلاق سازمانیارزش های اخلاقیالأخلاقتصمیم گیری چندمعیارهمنطق فازیفرآیند تحلیل سلسله مراتبیتحلیل سلسله مراتبی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارتقاي کيفيت محصولات در صنعت غذايي شيريني و شکلات با به کارگيري QFD و AHP مطالعه موردي: شرکت کيوان همدانگسترش عمليات کيفي و پاسخ به نداي مشتري در آموزش از راه دورتجزيه و تحليل و اولويت بندي بهينه نيازهاي مشتريان: «رويكرد مدل ادغامي KANO در QFD»شناسايي و تعيين عوامل موثر در رضايت مشتريان در سازمان هاي پژوهش و فناوري؛ مطالعه موردي: پژوهشگاه صنعت نفتبررسي تاثير گسترش عملکرد کيفي روي عوامل کليدي سازمان هاي خدماتي مقالات همایشی مرتبط: پیاده سازی TQM بوسیله QFD با استفاده از روش تجزیه و تحلیل فازی - مطالعه موردی در متروی تهراناستفاده از روش گسترش کارکرد کیفیت در مراکز آموزش عالی (مورد استان سیستان و بلوچستان)ارایه مدلی در انتخاب تکنولوژی تولید متانول با رویکرد گسترش کارکرد کیفی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی: مورد مطالعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایرانطراحی مدل ریاضی ارزیابی و عملکرد وزارت صنایع و معادن بر اساس مدل AHP , TOPSIS و SAWشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عملکرد تجاری صنعت بیمه کشور ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 165 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی