برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اندازه گيري کيفيت خدمات در دانشگاه هاي ايران: UNQUAL در برابر UNPERF

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

مسايل کيفيت خدمات (ابعاد و سنجش آن) ممکن است از يک کشوري به کشور ديگر و از يک صنعتي به صنعت ديگر فرق کند. بنابراين اين موضوع کاملا ضرروي است که معيارهايي از کيفيت خدمات ايجاد شوند که متناسب با کشور و فرهنگ جايي باشد که خدمات در آن عرضه مي شود. هدف اين مقاله ارايه مدلي براي اندازه گيري کيفيت خدمات در دانشگاه هاي ايران و سپس آزمون اين مدل سنجش در دانشگاه تهران به عنوان قديمي ترين و بزرگترين مرکز علمي- آموزشي - تحقيقاتي کشور (به عنوان نماد دانشگاه مادر و تحصيلات تکميلي) مي باشد. براي دستيابي به اين هدف محققين سعي دارند تا به دو پرسش زير جواب دهند: 1. آيا SERVPERF (مدل عملکرد کيفيت خدمات: P) ابزار سنجش بهتري از SERVQUAL (مدل شکاف کيفيت خدمات:E- P ) يا برعکس؟ 2. آيا ابعاد مدل براي دانشگاه هاي ايران مناسب است و مي توان اين ابزار را بکار گرفت؟ و به عبارت ديگر آيا ما به ابزار ديگري براي سنجش کيفيت خدمات در دانشگاه هاي ايران نياز داريم؟ ابعاد کيفيت خدمات از طريق تکنيک طوفان مغزي و مرتب سازي بدست آمد. براساس نتايج اين مرحله از تحقيق، محققين يک پرسشنامه اي مشتمل بر 60 سوال براي سنجش ادارکات و انتظارات دانشجويان درباره کيفيت خدمات دانشگاه در قالب 4 بعد طراحي نمودند. پرسشنامه در ميان دانشجويان دانشگاه تهران توزيع گرديد و سپس دو مدل کيفيت خدمات يعني SERVPERF (مدل عملکرد کيفيت خدمات:P ) و SERVQUAL (مدل شکاف کيفيت خدمات: E- P) را با استفاده از دو تکنيک تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي، روايي ملاک و آلفاي کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت و نهايتا با توجه نتايج دو مدل، مدل SERVPERF مدل بهتري براي سنجش کيفيت خدمات بدست آمد و در نهايت نيز تاثير کيفيت خدمات بر روي معدل تحصيلي دانشجويان مورد بررسي قرار گرفت.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیدجوادین، س.، و کیماسی، م.، و یزدانی، ح.، و وارث، س. (1386). اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, 14(48), 9-28. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66753



Vancouver : کپی

سیدجوادین سیدرضا، کیماسی مسعود، یزدانی حمیدرضا، وارث سیدحامد. اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسیهای حسابداری و حسابرسی. 1386 [cited 2021July25];14(48):9-28. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66753



IEEE : کپی

سیدجوادین، س.، کیماسی، م.، یزدانی، ح.، وارث، س.، 1386. اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, [online] 14(48), pp.9-28. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66753.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی