برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1386 , دوره  - , شماره  32 ; از صفحه 127 تا صفحه 135 .
 
عنوان مقاله: 

پژوهشي جامعه شناختي در باب مصرف موسيقايي در بين افرادي با پايگاههاي اجتماعي متفاوت (مطالعه موردي تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان، ایران
 
چکیده: 

شناخت سليقه ها و ترجيحات افراد جامعه در مصرف کالاها و به خصوص کالاهاي فرهنگي مي تواند مشخص کننده نوع و ساختار روابط اجتماعي و ميزان تعامل افراد حاضر در قشرهاي مختلف اجتماعي باشد. اين تحقيق با تمرکز بر مصرف موسيقايي به عنوان يکي از گونه هاي مصرف فرهنگي، سعي در شناخت و تبيين ارتباط ميان پايگاه اجتماعي و انحصار طلبي و تساهل موسيقايي به عنوان گونه هايي از مصرف موسيقايي دارد. روش غالب در تحقيق حاضر پيمايش است و ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه مي باشد. تحقيق در ميان 360 نفر از ساکنان دو محله اختياريه و جواديه از محلات شهر تهران، به عنوان نماد دو پايگاه اجتماعي بالا و پايين انجام پذيرفته است. نتايج نشان مي دهد ميان پايگاه اجتماعي و تساهل موسيقايي رابطه مثبت و معنادار و ميان پايگاه اجتماعي و انحصار طلبي موسيقايي رابطه منفي و معنادار وجود دارد. به بيان ديگر هرچه پايگاه اجتماعي بالاتر باشد ميزان تساهل موسيقايي بيشتر و هر چه پايگاه اجتماعي پايين تر باشد ميزان انحصار طلبي موسيقايي بيشتر است. مقايسه ميانگين نمرات انحصارطلبي و تساهل موسيقايي در بين سه پايگاه پايين، متوسط و بالا نشان مي دهد، ميانگينِ نمره انحصارطلبي موسيقايي پايگاه پايين از بقيه پايگاه ها بيشتر است. همچنين ميانگين نمره تساهل موسيقايي پايگاه بالا از بقيه پايگاه ها بيشتر مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صمیم، ر.، و فاطمی، س. (1386). پژوهشی جامعه شناختی در باب مصرف موسیقایی در بین افرادی با پایگاههای اجتماعی متفاوت (مطالعه موردی تهران). هنرهای زیبا, -(32), 127-135. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66596



Vancouver : کپی

صمیم رضا، فاطمی ساسان. پژوهشی جامعه شناختی در باب مصرف موسیقایی در بین افرادی با پایگاههای اجتماعی متفاوت (مطالعه موردی تهران). هنرهای زیبا. 1386 [cited 2021August05];-(32):127-135. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66596



IEEE : کپی

صمیم، ر.، فاطمی، س.، 1386. پژوهشی جامعه شناختی در باب مصرف موسیقایی در بین افرادی با پایگاههای اجتماعی متفاوت (مطالعه موردی تهران). هنرهای زیبا, [online] -(32), pp.127-135. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=66596.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی