مشخصات مقاله عنوان نشریه: استقلال اطلاعات شماره: شهريور 1386 , دوره 26 , شماره 1 ; از صفحه 165 تا صفحه 182 . عنوان مقاله: بررسي تحليلي- تجربي ارتعاشات توام خمش- خمش- پيچش پره ناهمگن بالگرد داراي زاويه پيچش زاويه نویسندگان: زماني حسين, ضيايي راد سعيد آدرس: چکیده: در اين مقاله يك روش تحليلي، تجربي براي بررسي رفتار مودال پره هاي دوار ناهمگن بالگرد، داراي زاويه پيچش اوليه در ارتعاشات خمشي (در صفحه دوران و خارج ا زصفحه دوران) و پيچشي مستقل و در حالت كلي ارتعاشات توامان خمش در صفحه دوران با خمش خارج از صفحه دوران و پيچش ارايه گرديده است. در اين روش از بسط انتگرالي براساس توابع گرين (توابع نفوذ سازه اي) براي به دست آوردن معادلات حركت پره استفاده شده و كد رايانه اي بر مبناي روش فوق تدوين و توسعه يافته و سپس از آن براي تحليل يك پره بدون مفصل (درگير) استفاده و نتايج حاصل از اين روش با نتايج ارايه شده در ديگر مقالات مقايسه شده است. به علاوه چند مثال عددي براي حالتهاي مختلف ارتعاش توام ارايه شده و تطابق بين نتايج حاصل شده و نتايج گزارش شده توسط ديگر محققان نشان داده شده است. در نهايت، از اين روش براي استخراج فركانسهاي طبيعي يك پره بالگرد استفاده شده و با نتايج به دست آمده از آزمون مودال بر روي همان پره مقايسه شده است. نتايج حاصل بيانگر آن است كه روش فوق علاوه بر سادگي داراي سرعت و كارايي بيشتري نسبت به روشهاي ديگر به خصوص روش المان محدود بوده و از آن مي توان علاوه بر پره بالگرد براي مدل كردن پره هاي توربو ماشين و ملخهاي عمودي هواپيما نيز استفاده نمود. کلید واژه: ارتعاشات توام(Q1) خمش و پيچش(Q1)توابع گرين(Q1)پره بالگرد(Q1)تحليل و تست مودال(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: آناليز مودال پره بالگرد با روش هاي جرم هاي متمرکز و تست تجربيشبيه سازي عددي جريان حول بدنه بالگرد روبين با مدل سازي روتورطراحي معماري بهينه لوله پره دار حلقوي با استفاده از تئوري ساختاريتحليل تنش هاي ايجاد شده بر روي پره هاي کامپوزيتي هليکوپتردر مانور پرواز ايستابررسي و شبيه سازي عددي اثرات شكل هاي هندسي مختلف نوك پره اصلي بالگرد بر ضرايب آيروديناميكي و جريان هاي چرخشي حول روتور مقالات همایشی مرتبط: بهبود عملکرد توربین بادی با استفاده از زاویه پیچش در باله هابهینه سازی طول وتر و زاویه پیچش پره توربین باد محور افقیبررسی عددی تاثیر زاویه و نحوه آرایش پره ها بر انتقال حرارت جابه جایی طبیعی در صفحه عمودیتحلیل دینامیک سیالاتی خطی سازی طول وتر و زاویه پیچش پره توربین بادی محور افقی بررسی اثر برج روی بارگذاری پره توربین بادی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 94 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی