5 SID.ir | مقايسه خودكارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان كاربر اينترنت و دانش آموزان غير كاربر

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه خودكارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان كاربر اينترنت و دانش آموزان غير كاربر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

دراين پژوهش به «مقايسه خودكار آمدي و خلاقيت دانش آموزان كاربر اينترنت با دانش آموزان غيركاربر در شهر بوشهر در سال تحصيلي 85-84» پرداخته است. هدف پژوهش مقايسه خودكارآمدي و خلاقيت ميان دانش آموزان كاربر اينترنت و غيركاربر بود و اين پرسش مطرح شد كه آيا ميان خودكارآمدي و خلاقيت دانش آموزان كاربر اينترنت با دانش آموزان غيركاربر تفاوتي وجود دارد؟ طرح پژوهش از نوع پس رويداري بود. جامعه آماري، دانش آموزان سال سوم رياضي و فيزيك دبيرستان هاي بوشهر در سال تحصيلي 85-84 بود كه عده ي آنان 610 نفر است كه از ميان آنان به روش تصادفي 208 نفر براي نمونه انتخاب شدند (104 نفر كاربر اينترنت و 104 نفر غيركاربر اينترنت) كه در معدل و سن و پايه تحصيلي همتا شده اند. ابزار مورد استفاده، مقياس خودكارآمدي نظامي،‌ متيوس، جروسلم و رالف شوارز است كه ابزاري مداد كاغذي است. همچنين براي سنجش خلاقيت از پرسش نامه چند بعدي خلاقيت سليماني كه دو فرم كلامي و تصويري دارد استفاده شده است.
با توجه به تحليل داده ها در مورد فرضيه نتايج زير به دست آمد:
1. خودكارآمدي دانش آموزان كاربر اينترنت بالاتر از دانش آموزان غيركاربر بود.
2. خلاقيت دانش آموزان كاربر اينترنت بالاتر از دانش آموزان غيركاربر بود.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 285
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی