برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

قصه گويي، روشي موثر در آموزش مفاهيم پيچيده علم پزشكي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پوست، دفتر گروه‌های آموزشی، بیمارستان الزهرا (س)، بلوار صفه، اصفهان
 
چکیده: 

مقدمه: قصه گويي يكي از روش هاي آموزشي است كه مي تواند بدون اينكه سن مخاطب، موضوع آموزشي يا سطح يادگيري كاربرد آنها را محدود سازد، بكار رود. هدف اين مطالعه مقايسه تاثير قصه گويي و سخنراني در انتقال مفاهيم پيچيده علم پزشكي بود.
روش ها: مطالعه نيمه تجربي به صورت دو گروهي پس از آموزش در سال 1384 در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان انجام شد. دو گروه 43 نفري از دانشجويان پزشكي در مقطع كارآموزي باليني كه مشغول گذراندن بخش پوست بودند، انتخاب شدند و به هر گروه سه مفهوم يكسان از علم پزشكي با روش هاي قصه گويي يا سخنراني ساده آموزش داده شد. سپس از هر دو گروه آزمون به عمل آمد و نتايج كسب شده با آزمون آماري
t مستقل در نرم افزار SPSS مورد مقايسه قرار گرفت.
نتايج: ميانگين نمره كل كسب شده در گروه آموزش ديده با روش سخنراني ساده
8.94±4.36 و در گروه آموزش ديده با روش قصه گويي 14.84±3.47 از نمره كل 20 و تفاوت بين دو گروه از نظر آماري معني دار بود.
نتيجه گيري: اثر قصه گويي در افزايش دانش دانشجويان دوره باليني بيشتر از سخنراني معمولي بود. بنابراين، توصيه مي شود از اين روش براي آموزش بيماري هاي نادر و ژنتيك استفاده شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

والی، آ. (1386). قصه گویی, روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 7(1 (پیاپی 17)), 155-160. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=65600



Vancouver : کپی

والی آناهیتا. قصه گویی, روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1386 [cited 2021July23];7(1 (پیاپی 17)):155-160. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=65600



IEEE : کپی

والی، آ.، 1386. قصه گویی, روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 7(1 (پیاپی 17)), pp.155-160. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=65600.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 243 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی