برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
مهر 1386 , دوره  8 , شماره  2 ; از صفحه 95 تا صفحه 110 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين هوش هيجاني و بازدهي هاي رهبري ( مدل برنارد باس) مديران گروه هاي آموزشي دانشگاه اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از انجام اين پژوهش، بررسي رابطه بين هوش هيجاني و بازدهي هاي رهبري ( مدل برنارد باس) مديران گروه هاي آموزشي در دانشگاه اصفهان است. روش تحقيق با توجه بهماهيت پژوهش، توصيفي از نوع همبستگي بوده است. جامعه آماري شامل 33 نفر مديران گروه هاي آموزشي و 454 نفر عضو هیات علمي بود كه با توجه به حجم محدود جامعه آماري مديران گروههاي آموزشي از روش سرشماري استفاده شده است، ليكن با توجه به تعداد اعضاي هیات علمي و با توجه به اينكه درتحقيقات همبستگي، نمونه بايستي بين 75 تا 80 نفر باشد، لذا در اين پژوهش از طريق نمونه گيري تصادفي طبقه اي متناسب با حجم، نمونه اي به حجم 80 نفر انتخاب گرديد. ابزارهاي اندازه گيري در اين پژوهش‏ دو پرسشنامه قابليت هيجاني و پرسشنامه رهبري چندگانه بود كه به ترتيب با ضريب اعتبار Ra=0.90 و Ra=0.94 مورد استفاده قرارگرفت. يافته هاي پژوهش نشان داد كه: 1) ضريب همبستگي بين هوش هيجاني و بازدهي هاي رهبري R=0.360 بود که در سطح P<0.05 معنادار است. لذا، بين هوش هيجاني و بازدهي هاي رهبري رابطه معناداري وجود دارد، 2) ضريب همبستگي بين هوش هيجاني و كوشش مضاعف R=0.371 مي باشد که در سطح P<0.05 معنادار است. لذا، بين هوش هيجاني و كوشش مضاعف رابطه معناداري وجود دارد، 3) ضريب همبستگي بين هوش هيجاني و رضايتمندي R=0.202 است که در سطح P<0.05 معنادار نمي باشد. بنابراين، بين هوش هيجاني و رضايتمندي رابطه معناداري وجود ندارد و 4) ضريب همبستگي بين هوش هيجاني و اثربخشي 0.343=R است که در سطح P<0.05 معنادار مي باشد. لذا، بين هوش هيجاني و اثربخشي رابطه معناداري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مختاری پور، م.، و سیادت، س.، و امیری، ش. (1386). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و بازدهی های رهبری ( مدل برنارد باس) مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان. مطالعات تربیتی و روان شناسی, 8(2), 95-110. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=65584



Vancouver : کپی

مختاری پور مرضیه، سیادت سیدعلی، امیری شعله. بررسی رابطه بین هوش هیجانی و بازدهی های رهبری ( مدل برنارد باس) مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان. مطالعات تربیتی و روان شناسی. 1386 [cited 2021July25];8(2):95-110. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=65584



IEEE : کپی

مختاری پور، م.، سیادت، س.، امیری، ش.، 1386. بررسی رابطه بین هوش هیجانی و بازدهی های رهبری ( مدل برنارد باس) مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان. مطالعات تربیتی و روان شناسی, [online] 8(2), pp.95-110. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=65584.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 180 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی