برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
مهر 1386 , دوره  8 , شماره  2 ; از صفحه 27 تا صفحه 42 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و آموزش سنتي بر تفكر انتقادي دانشجو معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر مقايسه تاثير يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و آموزش سنتي بر تفكر انتقادي دانشجويان آموزش معلمي مي باشد. روش تحقيق از نوع شبه آزمايش و طرح دو گروهي با پيش آزمون و پس آزمون بوده است. آزمودني ها شامل 55 نفر از دانشجويان رشته هاي مختلف مقطع كارداني آموزش معلمي (1385-1384) دانشگاه آزاد اسلامي سراب بودند كه 30 نفر بعنوان گروه آزمايش براي يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و 25 نفر به عنوان گروه گواه براي آموزش سنتي انتخاب گرديدند. ابزار بكار رفته در پژوهش، پرسشنامه تفكر انتقادي كاليفرنيا بوده نتايج تحقيق نشان دادند كه گرايش به تفكر انتقادي (مولفه هاي منظم و سيستماتيك بودن در پژوهش و كاوشگري و پختگي در قضاوت و داوري) در گروهي كه با روش يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي آموزش ديده بودند نسبت به گروهي گواه كه با شيوه سنتي آموزش ديده بودند بيشتر است. اما در ساير مولفه ها تفكر انتقادي (حقيقت جويي، كنجكاوي، تحليلي بودن، اعتماد به خود و فكرباز) تفاوتي بين دو گروه وجود ندارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 281
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی