برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

خطا يک عامل پويا در روند زبان آموزي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هنگامي که در مورد ياددهي و يادگيري زبان هاي خارجي صحبت مي شود فکر جستجوي راه حلي براي پشت سر گذاشتن مشکلات اين فرايند به ذهن هر معلم و زبان آموزي خطور مي کند. مساله خطا در حوزه ياددهي و يادگيري فقط به عصري که ما در آن زندگي مي کنيم منحصر نمي شود. شناسايي خطا و تصحيح آن به کمک خود زبان آموز مي تواند ما را به سوي خودآموزي هدايت کند.
هدف تحقيق حاضر توصيه به تمرکز آموزشي بر روي خطا است که
مي تواند همزمان هم به معلم و هم به زبان آموز کمک کند تا بدانند در چه مرحله اي از فرايند ياددهي و يادگيري قرار گرفته اند. اين تحقيق خطا را ابزاري براي به کار گرفتن آموخته هاي زبانشناختي در موقعيت هاي واقعي مکالمه تلقي مي کند. بعلاوه در اين تحقيق، به منظور استفاده از تمرين هاي خوداصلاحي، يک کار ميداني هم انجام شده است که نتايج حاصله از تجربه معلم در سه کلاس زبان فرانسه در ايران به صورت مشاهده ذکر شده اند. تصحيح خطا به شيوه تحقيق حاضر در قبولاندن مسووليت يادگيري زبان به زبان آموز به نتايج با ارزشي دست پيدا کرده است.
هدف اصلي اين تحقيق معرفي خطا به عنوان ابزاري در اختيار معلميني است که مي خواهند به ياددهي ياددگيري زبان فرانسه پويايي ببخشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 157 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی