4 SID.ir | تاثير تمرين مشاهده اي بر يادگيري مهارت سرويس بلند بدمينتون با تاکيد بر نقش ميانجي گري خودكارآمدي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير تمرين مشاهده اي بر يادگيري مهارت سرويس بلند بدمينتون با تاکيد بر نقش ميانجي گري خودكارآمدي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران مرکز
 
چکیده: 

در تحقيق حاضر تاثير تمرين مشاهده اي و ترکيبي بر اکتساب و يادداري مهارت سرويس بلند بدميننتون با در نظر گرفتن ميانجيگري خودکارامدي بدني در دانش آموزان مقطع راهنمايي پسرانه شهرستان گنبدکاووس مورد بررسي قرار گرفته است. به اين منظور 80 دانش آموز پسر مقطع راهنمايي براي اين بررسي انتخاب شدند. آزمودني ها بر اساس سطح خودکارامدي و نوع تمرين به 8 گروه تقسيم شدند. گروه تمرين بدني مهارت مورد نظر را به صورت عملي انجام داد. گروه تمرين مشاهده اي مهارت را فقط مشاهده کرد. گروه ترکيبي مهارت سرويس بلند بدمينتون را هم به صورت بدني و هم مشاهده اي انجام داد و گروه کنترل نيز بدون تمرين بود. آزمودني ها در روز اول در مرحله اکتساب و آزمون اکتساب و 72 ساعت بعد در آزمون يادداري شرکت کردند. تجزيه و تحليل داده ها از طريق آزمون تي مستقل و آزمون واريانس دوطرفه نشان داد که تمرين مشاهده اي و ترکيبي نيز مانند تمرين فيزيکي مي توانند اکتساب و يادداري مهارت را بهبود بخشند و خودکارامدي نيز در اين ميان نقش موثري دارد به طوري که آزمودني هاي گروه خودکارامدي بالا در آزمون هاي اکتساب و يادداري مهارت به طور چشمگيري از گروه خودکارامدي پايين موفق تر بودند.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 254
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی