مشخصات مقاله عنوان نشریه: حرکت اطلاعات شماره: تابستان 1386 , دوره - , شماره پياپي 32 ; از صفحه 117 تا صفحه 131 . عنوان مقاله: تاثير تمرين مشاهده اي بر يادگيري مهارت سرويس بلند بدمينتون با تاکيد بر نقش ميانجي گري خودكارآمدي نویسندگان: مختاري پونه*, شجاعي معصومه, دانا امير آدرس: * دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز چکیده: در تحقيق حاضر تاثير تمرين مشاهده اي و ترکيبي بر اکتساب و يادداري مهارت سرويس بلند بدميننتون با در نظر گرفتن ميانجيگري خودکارامدي بدني در دانش آموزان مقطع راهنمايي پسرانه شهرستان گنبدکاووس مورد بررسي قرار گرفته است. به اين منظور 80 دانش آموز پسر مقطع راهنمايي براي اين بررسي انتخاب شدند. آزمودني ها بر اساس سطح خودکارامدي و نوع تمرين به 8 گروه تقسيم شدند. گروه تمرين بدني مهارت مورد نظر را به صورت عملي انجام داد. گروه تمرين مشاهده اي مهارت را فقط مشاهده کرد. گروه ترکيبي مهارت سرويس بلند بدمينتون را هم به صورت بدني و هم مشاهده اي انجام داد و گروه کنترل نيز بدون تمرين بود. آزمودني ها در روز اول در مرحله اکتساب و آزمون اکتساب و 72 ساعت بعد در آزمون يادداري شرکت کردند. تجزيه و تحليل داده ها از طريق آزمون تي مستقل و آزمون واريانس دوطرفه نشان داد که تمرين مشاهده اي و ترکيبي نيز مانند تمرين فيزيکي مي توانند اکتساب و يادداري مهارت را بهبود بخشند و خودکارامدي نيز در اين ميان نقش موثري دارد به طوري که آزمودني هاي گروه خودکارامدي بالا در آزمون هاي اکتساب و يادداري مهارت به طور چشمگيري از گروه خودکارامدي پايين موفق تر بودند. کلید واژه: يادگيري مشاهده اي(Q2)خودکارامدي بدني(Q3)اکتساب(Q2)يادداري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: یادگیریطراحی آموزشیتمرین ذهنیانتقالسخنرانیحافظهطراحی آموزشیتکنولوژی آموزشی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: اثر تمرين متغير و تعداد کوشش هاي تمريني بر اکتساب، يادگيري و انتقال سرويس واليبال در کودکانتاثير تداخل ضمني در اکتساب، يادداري و انتقال سه مهارت واليبالتاثير سطح تبحر الگو بر اكتساب، يادداري و انتقال مهارت حركتياثرات سازماندهي تمرين با سطوح مختلف تداخل ضمني در يادگيري سه نوع مهارت واليبالتاثير سه نوع محيط تمريني (رقابتي، غيررقابتي و ترکيبي) بر اکتساب و يادداري مهارت هاي باز و بسته مقالات همایشی مرتبط: تاثیر تمرین با رنگ های زمینه مختلف بر اجرا و یادگیری مهارت پرتاب دارت در دختران مبتدیاثر تداخل زمینه ای و نوع تمرین بر یادگیری سرویس بدمینتونتاثیر آموزش مهارت های فراشناختی بر یادگیری تیراندازی با کماناثر تداخل زمینه ای و نوع تمرین بر یادگیری سرویس کوتاه، بلند و تیز بدمینتونمقایسه سطوح مختلف تداخل زمینه ای بر اکتساب، یادداری و انتقال مهارت های ژیمناستیک ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 233 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی