مشخصات مقاله عنوان نشریه: افق دانش : زمستان 1385 , دوره 12 , شماره 4 ; از صفحه 50 تا صفحه 54 . عنوان مقاله: بررسي آگاهي، نگرش و عملكرد (KAP) مديران دانشكده علوم پزشكي شاهرود در زمينه مديريت تعارض نویسندگان: اميري محمد* آدرس: * خیابان فردوسی، شاهرود، دانشكده علوم پزشكي شاهرود، معاونت پشتيباني، كد پستي 3614773955 چکیده: زمينه و هدف: تعارض و اختلاف نظر كاركنان در يك سازمان جز طبيعت زندگي شغلي سازمانهاي اجتماعي است و مديريت تعارض يكي از مشكل ترين و در عين حال مهمترين وظايف هر مدير است كه مي تواند بازدهي و بهره وري سازمان را افزايش دهد. پژوهش حاضر با هدف كلي تعيين آگاهي، نگرش و عملكرد مديران دانشكده علوم پزشكي شاهرود در زمينه مديريت تعارض انجام شد.روش تحقيق: در اين مطالعه توصيفي - مقطعي (كاربردي) كه در سال 1385 انجام شد، با توجه به محدود بودن جامعه پژوهش و نياز به اطلاعات دقيق، تمام مديران به روش سرشماري مورد مطالعه قرار گرفتند، به منظور جمع آوري داده ها، پرسشنامه اي مشتمل بر 6 سوال عمومي و 51 سوال اختصاصي در مورد آگاهي، نگرش و عملكرد مديران در زمينه تعارض تهيه و جهت تكميل در اختيار مديران قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS وINSTAT و آزمونهاي آماري Pearson، Spearman و t در سطح معني داري p£0.05 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.يافته ها: 6/7% از افراد مورد پژوهش مدير ارشد، 3/30% مدير مياني و 1/62% مدير پايه بودند، 4/39% از آنان زن و 6/60% مرد بودند. مدرك تحصيلي 7/16% از مديران كمتر از ليسانس و 3/83% ليسانس و بالاتر بود. سابقه خدمت 3/27% از آنان زير 10 سال و بقيه بيش از 10 سال بود. فقط 1/6% از مديران در زمينه مديريت تعارض دوره آموزشي را طي كرده بودند. ميزان آگاهي افراد مورد پژوهش، با ميانگين 2/14 (از 20) در حد متوسط، نمره نگرش آنان با ميانگين 6/45 (از 55) مثبت و ميانگين نمره عملكرد آنان 8/11 (از 150) و در حد خوب ارزيابي شد.نتيجه گيري: با توجه به لزوم آگاهي لازم و نگرش مثبت نسبت به مديريت تعارض و نقش آن در عملكرد آگاهانه مديران در اين زمينه، مي توان اظهار داشت كه برگزاري دوره هاي آموزشي در اين زمينه براي مديران و ايجاد مهارت هاي لازم در استفاده از روش هاي مديريت تعارض در آنان، مي تواند در بازدهي و بهره وري سازمان نقش موثري ايفا نمايد. كلید واژه: آگاهي(Q2)نگرش(Q2)عملكرد(Q2)مديريت تعارض(Q2)دانشكده علوم پزشكي شاهرود(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: رفتارآینده شغلیکارکنان بهداشتیدانشایدزدندانپزشکانسرطان دهاندندانپزشکخودآزمایی پستانعملکرد دانهایدزرفتارکارکنانهوشتنش شغلیمدیران ارجاعات: مديريت تعارض مقالات نشریه ای مرتبط: مديريت تعارضتعارض سازماني و راهبردهاي مديريت آب مديريت تعارضمديريت تعارضمديريت تعارض مقالات همایشی مرتبط: بررسي ميزان تعارض ادراک شده و سبک هاي مديريت تعارض در اداره کل ورزش و جوانان استان کردستانبررسي آگاهي و نگرش مديران مراکز آموزشي- درماني دانشگاه علوم پزشکي تبريز در زمينه برنامه ريزي استراتژيکبررسي نقش سرمايه اجتماعي در کاهش تعارض بين کارکنان با استفاده از معادلات ساختاري حل مشکلات پروژه از منظر تعارض رابطه هوش عاطفي با راهبردهاي مديريت تعارض بين مديران آموزشي و اجرايي دانشگاه هاي تهران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 205 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمبا پابلونز: مقالات علمی خود را به صورت رایگان از وب آو ساینس رصد کنیمچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی