مشخصات مقاله عنوان نشریه: نشريه بين المللي مهندسي صنايع و مديريت توليد (فارسي)(نشريه بين المللي علوم مهندسي) اطلاعات شماره: پاييز 1381 , دوره 13 , شماره 4 ; از صفحه 107 تا صفحه 123 . عنوان مقاله: كنترل به هنگام نيروي رانش و شار- دور در موتورهاي القايي خطي يك طرفه نویسندگان: اميرخاني هراچ, شولايي عباس آدرس: چکیده: در اين مقاله با استفاده از يك كامپيوتر شخصي، كنترل مستقل نيروي رانش و شار- دور اوليه براي يك موتور القايي خطي يك طرفه تحقق يافته است. در اين روش با تخمين نيروي رانش امكان استفاده از محاسبات كامپيوتري در كنترل به هنگام فراهم مي شود. روش كنترل از نوع بنگ- بنگ با چهار حلقه هيسترزيس مي باشد. نرم افزار تهيه شده به زبان Borland C++، به كمك سخت افزار لازم، جريان دو فاز اوليه موتور و سرعت حركت آن را دريافت نموده، براي محاسبه نيروي رانش و شار- دور اوليه بكار مي برد. خروجي سيستم كنترل، بردار ولتاژ انتخاب شده در فضاي برداري حاصل از يك اينورتر پنج سطحي ولتاژ است. در اين اينورتر از GTO بعنوان عناصر كليدزني و بسط قدرت الكتريكي استفاده گرديد. آزمايشات انجام شده به همراه نتايج شبيه سازي، توانايي سيستم را براي كنترل مستقل نيروي رانش و شار- دور اوليه در موتورهاي القايي خطي تاييد مي كنند.روش ارايه شده براي تخمين نيروي رانش علاوه بر استفاده در سيستم كنترل به هنگام براي محاسبه سرعت حركت موتور نيز بكار رفته است كه در عمل به لحاظ حذف سيستم اندازه گيري سرعت از اهميت ويژه اي برخوردار است. کلید واژه: موتور خطي(Q4)كنترل نيروي رانش(Q4)كنترل شار دور(Q4)اينورتر پنج سطحي(Q4)كنترل هيسترزيس(Q4)كنترل به هنگام(Q4)تخمين نيروي رانش(Q4)تخمين سرعت(Q4)GTO(Q4) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مدل سازي نيروي رانش و مصرف سوخت ويژه براي موتور توربوفن با استفاده از شبکه عصبي نوع GMDHارايه يك مدل فيزيكي براي مطالعه رانش خاك تحت اثر سربارهاي استاتيك و سيكليطراحي و ساخت سيستم كنترل دور موتور القايي با روش اينورتر جريان ASCI و مقايسه نتايج آزمايشگاهي و شبيه سازي با روش تنسوربررسي تاثير نوع تغيير مكان ديوار بر رانش مقاوم خاك تحت اثر سربارهاي استاتيكي و سيكليتهيه نقشه حساسيت رانش زمين، از طريق سيستم استنتاج قاعده مبناي فازي و GIS (منطقه مورد مطالعه: بخشي از استان مازندران) مقالات همایشی مرتبط: طراحی و انتخاب سیستم رانش در شناورهای تندروحرکت های انسان با استفاده از روش های مدل مبنا و کنترل امپدانسکنترل غیرخطی مدل پیوسته شبکه بافربررسی انواع موتورهای الکتریکی مورد استفاده در سیستم رانش شناورهابررسی تجربی مراحل نصب سیستم رانش شناور کانتینربر اقیانوس پیما ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 78 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی