برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بازاريابي اجتماعي: كاربرد و مزيت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشكي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، خیابان پورسینا، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران
 
چکیده: 

زمينه: تجربه جهاني بيانگر آن است كه بسياري از تلاش هاي آموزشي براي بهبود عملكرد پزشكان بي ثمر و دوره هاي بازآموزي از كارآيي و تاثير اندكي برخوردار بوده اند. از علل عدم موفقيت در اين عرصه، مي توان ناكارآمدي روش هاي آموزشي را ذكر كرد. تئوري ها و روش هاي مبتني بر ديدگاه بازاريابي اجتماعي از جمله روش هاي نوين آموزشي هستند كه مي توانند در جهت رفع اين مشكل مد نظر قرار گيرند.
در سه دهه اخير استفاده از اصول و روش هاي بازاريابي تجاري براي تغيير عقايد، نگرش ها و رفتارها، مورد توجه قرار گرفته است و از آن با عنوان بازاريابي اجتماعي نام برده شده است. در اين فرآيند منظم و برنامه ريزي شده با استفاده از اصول و تکنيک هاي بازاريابي تجاري، محور قرار دادن مشتري و شناخت خواسته ها و نيازهاي او، مخاطب به انجام يك رفتار و يا توجه به ايده هاي خاص ترغيب مي شود. تحليل مشتري (شناسايي و دسته بندي مخاطبان)، تحليل بازار و تحليل كانال،‌ مراحل اساسي برنامه ريزي مبتني بر بازاريابي اجتماعي به شمار مي روند.
نتيجه گيري: اگر چه به نظر مي رسد طراحي برنامه هاي آموزشي بر مبناي اصول ياد شده، هزينه اجراي برنامه را افزايش مي دهد ولي احتمال موفقيت آموزشي برنامه و تاثير آن بر رفتار پزشكان را بالا مي برد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شمس، م.، و رشیدیان، آ. (1385). بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 3(1), 58-68. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=64392



Vancouver : کپی

شمس محسن، رشیدیان آرش. بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1385 [cited 2021May15];3(1):58-68. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=64392



IEEE : کپی

شمس، م.، رشیدیان، آ.، 1385. بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 3(1), pp.58-68. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=64392.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 229 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی