برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي سبك يادگيري دانشجويان پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي كاشان در سال 1384

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
 
چکیده: 

زمينه: اساسا هر كس ترجيحا با يك شيوه خاص بهتر ياد مي گيرد. گرچه اساتيد بايد شيوه تدريس خود را با سبك يادگيري دانشجويان تطبيق دهند. اما به نظر مي رسد در اغلب كلاس هاي درس كمتر به اين مقوله مهم توجه مي شود كه ممكن است باعث افت كارآيي تدريس گردد.
هدف: اين مطالعه به منظور بررسي سبك يادگيري دانشجويان پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي - درماني كاشان در سال 1384 انجام گرفت.
روش كار: اين مطالعه يك پژوهش توصيفي- تحليلي است كه در آن 130 نفر از دانشجويان رشته هاي پرستاري، بهداشت و مامايي مورد مطالعه قرار گرفتند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استاندارد شده بر اساس مدل
Joy Reid كه در آن 30 سوال در 6 حيطه يادگيري شامل ديداري، علمي (كار در فيلد و آزمايشگاه)، شنيداري، گروهي و انفرادي، حركتي (مشاركت علمي در كلاس درس)، تهيه و بر اساس مقياس درجه بندي ليكرت تنظيم شده بود، استفاده شد.
يافته ها: از 130 دانشجوي مورد مطالعه
32.3 درصد مذكر و 67.7 درصد مونث بودند. 45.4 درصد دانشجوي پرستاري، 40 درصد دانشجوي بهداشت و 14.6 درصد دانشجوي مامايي بودند. ميانگين نمره حيطه هاي مختلف يادگيري از حداقل 29.2 مربوط به يادگيري گروهي تا حداكثر 38.7 مربوط به مشاركت علمي در كلاس بود. بين نمرات سبك يادگيري با توجه به جنس دانشجو و رشته تحصيلي، تفاوت معني داري مشاهده نشد.
نتيجه گيري: با توجه به نتايج به دست آمده كه حاكي از تنوع در سبك يادگيري دانشجويان دارد و همچنين تفاوت بين سبك هاي يادگيري، لازم است اساتيد در زمان تهيه طرح درس از تدريس با يك روش اجتناب نموده و بسته به نوع درس از روش هاي متنوعي براي تدريس استفاده كنند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 123
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی