5 SID.ir | اقدام پژوهي در كاربرد QFD براي بهبود كيفيت در صنعت تلويزيون

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

اقدام پژوهي در كاربرد QFD براي بهبود كيفيت در صنعت تلويزيون

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

طراحي تلويزيونهاي توليد شده در ايران عمدتا منشا خارجي دارند، ولي آنچه مهم است اين است كه در شرايط بازار رقابتي، توجه به نيازهاي مصرف كننده ايراني مي تواند نقش تعيين كننده اي داشته باشد. سنت كپي سازي محصولات خارجي بدون توجه به لزوم تطبيق آنها با خصوصيات و نيازهاي مصرف كننده ايراني، مصرف كننده را ناچار به قناعت به محصولات با كيفيت پايين مي سازد. از آنجا كه واژه كيفيت يعني رضايت مندي مشتري و نهايتا توسط روي ارزيابي مي شود، در اين تحقيق از روش QFD (كه به شناسايي مشتريان، نيازمنديهاي آنها و چگونگي دستيابي به اين نيازمنديها مي پردازد) بمنظور تعيين معيارهاي انتخاب محصول مطابق با نيازهاي مصرف كننده ايراني استفاده شده است. در پي اجراي روش QFD در صنعت تلويزيون بمنظور مشخص شدن مشكلات اجرايي و كاستي هاي آن و رفع يا تعديل مشكلات،‌ تحقيق حاضر به شيوه اقدام پژوهي انجام شده است. در اين تحقيق با بكارگيري QFD، معيارهاي مشتري به معيارهاي توليد كننده ترجمه شده و نتايج حاصل از اقدامات انجام شده بيانگر بهبود عمل مورد تحقيق مي باشد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 310
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی