4 SID.ir | ريشه يابي مشكلات آموزش زبان عربي در دانشگاه هاي ايران (مباني تعريف گرايش ها)

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ريشه يابي مشكلات آموزش زبان عربي در دانشگاه هاي ايران (مباني تعريف گرايش ها)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان و ادبیات عرب، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

اين نوشته مي كوشد با ريشه يابي برخي از مسايل و مشكلات آموزش زبان عربي در ايران راه حل هايي را براي آن جستجو نمايد. به طور كلي مهمترين مسايل و مشكلات آموزش زبان عربي در ايران را مي توان در چهار عنوان زير برشمرد:
1- سطح آموزش زبان عربي در مدارس ايران پايين تر از حد مطلوب است. 2- برخي از دانش آموزان به زبان عربي علاقه مندي چنداني نشان نمي دهند. 3- بسياري از دانشجويان گروه هاي عربي دانشگاه ها بي انگيزه و دلسرد هستند. 4- در بعضي از مراكز مرتبط با زبان عربي كمبود نيروي متخصص در زبان عربي احساس مي شود. براي هر يك از مسايل فوق علت هاي مختلفي قابل تصور است كه برخي از آن ها عام است و همه شاخه هاي علوم انساني را در برمي گيرد؛ ولي برخي ديگر خاص رشته زبان و ادبيات عربي است.
كه در چهار محور اصلي زير بررسي شده است:
1- دانشجو، 2- استاد، 3- برنامه درسي، 4- ابزارهاي آموزشي.
سپس براي حل مشكلات مربوط به هر محور پيشنهاداتي مطرح گرديده است. گرايشي كردن آموزش زبان و ادبيات عربي دانشگاه ها از جمله راه حل هايي است كه مي تواند راه گشاي از ميان برداشتن برخي از مشكلات مختص به آموزش زبان و ادبيات عربي دانشگاه ها باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 566
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی