برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

گفتگو و نگارش نقادانه در جريان ژورنال نويسي گفتگويي به زبان انگليسي در يكي از دبيرستان هاي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در رهيافت هاي سنتي به سوادآموزي همواره مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن "كلمات" محور فعاليت ها قرار مي گيرد و سوادآموزي تا حد فهم معناي سطحي زبان نوشتاري تنزل مي يابد. در برابر اين رهيافت ها، ديدگاه هاي سوادآموزي نقادانه قرار دارند كه قدرت تفكر و درك نقادانه را نيز مدنظر قرار مي دهند و حتي آن را بر توانايي فهم كلمات مقدم مي دارند و فراگيران را به فراسوي خواندن و نوشتن ابزاري و در جهت كسب آگاهي نقادانه از جهان سوق مي دهند. نوشتن به عنوان يكي از بخش هاي عمده جريان سوادآموزي همواره تحت تاثير ديدگاه هاي سنتي قرار داشته است و روش ها و مدل هاي عمده ارايه شده در آموزش نگارش اغلب بر نگاه هاي ابزاري مبتني بوده اند تا بر ديدگاه هاي نقادانه. در اين تحقيق، ژورنال نويسي گفتگويي به عنوان يك فعاليت نگارشي نقادانه در آموزش زبان انگليسي در يكي از دبيرستان هاي تهران مورد بررسي قرار گرفته است. نقش ژورنال نويسي گفتگويي در ايجاد "گفتگو" به عنوان يكي از جنبه هاي عمده، آموزش نقادانه و همچنين نقش آن در ايجاد توانايي "نوشتن نقادانه" و خلاقانه مواردي هستند كه به طور خاص در پرسش هاي اين تحقيق مورد توجه قرار گرفته اند. داده هاي سه گانه تحقيق (متن ژورنال هاي گفتگويي، پرسشنامه، و مصاحبه نوشتاري) به طور كيفي و در جريان يك فرايند "مثلثي سازي" با هدف يافتن الگوهاي مرتبط با گفتگو و نگارش نقادانه مورد بررسي قرار گرفت. اين بررسي نشان داد كه نوشتن ژورنال هاي گفتگويي در جريان يادگيري زبان انگليسي به عنوان يك زبان خارجي مي تواند به ايجاد يك رابطه گفتگويي نقادانه بين معلم و دانش آموزان بيانجامد و نيز مي تواند فرصتي فراهم كند تا دانش آموزان توانايي نوشتن نقادانه و خلاقانه، كه از اهداف سوادآموزي نقادانه است را كسب كنند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

قهرمانی قاجار، س.، و میرحسینی، س. (1385). گفتگو و نگارش نقادانه در جریان ژورنال نویسی گفتگویی به زبان انگلیسی در یکی از دبیرستان های تهران. علوم انسانی الزهرا, 15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)), 25-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=63110



Vancouver : کپی

قهرمانی قاجار سوسن، میرحسینی سیدعبدالحمید. گفتگو و نگارش نقادانه در جریان ژورنال نویسی گفتگویی به زبان انگلیسی در یکی از دبیرستان های تهران. علوم انسانی الزهرا. 1385 [cited 2021April15];15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)):25-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=63110



IEEE : کپی

قهرمانی قاجار، س.، میرحسینی، س.، 1385. گفتگو و نگارش نقادانه در جریان ژورنال نویسی گفتگویی به زبان انگلیسی در یکی از دبیرستان های تهران. علوم انسانی الزهرا, [online] 15(58 (ویژه نامه زبان و آموزش زبان خارجی)), pp.25-53. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=63110>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 157 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی