مشخصات مقاله عنوان نشریه: علوم كشاورزي اطلاعات شماره: پاييز 1385 , دوره 12 , شماره 3 ; از صفحه 693 تا صفحه 702 . عنوان مقاله: تاثير ميزان سنگين كننده و سرعت پيشروي بر بكسوات و مصرف سوخت تراكتور ITM285 نویسندگان: نقوي مرادخانلو قادر, خوش تقاضا محمدهادي*, مينايي سعيد آدرس: * گروه مکانیک ماشینهای کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس چکیده: تاثير ميزان سنگين كننده و سرعت پيشروي بر بكسوات، نيروي مالبندي و مصرف سوخت تراكتور ITM285، كابين دار، در حين كشش گاوآهن، مورد بررسي قرار گرفت. عمليات شخم در دو سرعت هاي پيشروي 4.5 و 5.5km/h در دنده هاي سه و چهار سنگين (دور موتور 2000rpm) براي انجام آزمايش ها انتخاب شدند. ميزان سنگين كننده ها روي محور عقب تراكتور در 9 سطح و سرعت پيشروي در دو سطح به صورت آزمايش هاي فاكتوريل در قالب طرح بلوكهاي كامل تصادفي انجام گرفت. بكسوات به روش دستي و ميزان مصرف سوخت بوسيله سوخت سنج ساخته شده مورد اندازه گيري قرار گرفت. نتايج اين تحقيق نشان داد كه پارامترهاي سرعت و سنگين كننده و اثر متقابل آنها تاثير معني داري بر مصرف سوخت و بكسوات تراكتور ITM285 م همچنين سنگين كننده بر روي نيروي مالبندي تاثير معني دار در سطح احتمال 1% داشتند، به طوري كه با افزايش 1150kgf سنگين كننده روي محور عقب تراكتور، مصرف سوخت %15.6 ، و بكسوات %58.9 كاهش و نيروي مالبندي %36.3 افزايش داشته است. سرعت بر نيروي مالبندي تاثير معني داري نداشته است. کلید واژه: تراكتور(Q2)مصرف سوخت(Q2)سنگين كننده(Q3)نيروي مالبندي(Q3)بكسوات(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: حسگرموتور دیزلآلایندگیآنتروپومتریموتور دیزلحسگراحتراقسرعت پیشروی ارجاعات: اندازه گيري بيشينه نيروي كشش مالبندي دو نوع تراكتور متداول در ايران با توجه به خواص مكانيكي خاك اندازه گيري و مقايسه درصد لغزش چرخهاي محرك (عقب) تراكتورهاي متداول در خوزستان مقالات نشریه ای مرتبط: اندازه گيري بيشينه نيروي كشش مالبندي دو نوع تراكتور متداول در ايران با توجه به خواص مكانيكي خاك طراحي، ساخت و ارزيابي مكانيزم كنترل مكانيكي قفل ديفرانسيل ارزيابي و مقايسه ميزان مصرف سوخت ويژه و انرژي ويژه مالبندي در دو نوع تراكتور با قدرت يكسانمقايسه قدرت مالبندي تراكتور در جهت هاي مختلف شخم در سطح شيبدارتاثير بار محوري و بار كششي بر بازده زمين گيرايي و مصرف سوخت دو تراكتور سنگين در اجراي شخم با گاوآهن برگردان چهارخيش نيمه سوار مقالات همایشی مرتبط: بررسی میزان لغزش چرخ های محرک و مصرف سوخت تراکتور تحت تاثیر استفاده از قفل دیفرانسیلتحلیل سرمایه گذاری خالص در مکانیزاسیون کشاورزی (مطالعه موردی تراکتور در استان فارس)محاسبه میزان مصرف سوخت راکتور بوشهر در کمینه و بیشینه قدرت در دوره دوم سوخت گذاریمشخصه یابی لجن نفتی مخازن ذخیره سوخت های سنگینمحاسبه ارزش راکتیویته میله های ایمنی در راکتور صفر قدرت آب سنگین با سوخت ترکیبی و مقایسه آن با سوخت فلزی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 768 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی