3 SID.ir | چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتني بر تحليل مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتني بر تحليل مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين تحقيق با هدف اريئه چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم مبتني بر فاوا انجام شده است. روش تحقيق توصيفي- تحليلي است. در اين روش ابتدا مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي برنامه هاي درسي در دو رويكرد «سنتي» و «مبتني بر فاوا» توصيف شده و مورد مقايسه قرار گرفته است. براساس تجزيه و تحليل نتايج مقايسه، دلالت هاي مباني مورد بحث در آموزش و پرورش و هم چنين برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فاوا استناج گرديده است. در نهايت با جمع بندي از يافته هاي مراحل پيشين، چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم مبتني بر فاوا ترسيم گرديده است.
يافته هاي تحقيق نشان مي دهد، برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فاوا از چارچوب نظري ويژه و خاص خود برخوردار است كه آن را از ساير برنامه هاي درسي متمايز مي سازد. ويژگي ها و خصايص اين چارچوب نظري در قالب «آرمان هاي تربيتي»، «تلقي نسبت به يادگيرنده»، «تلقي نسبت به فرايند يادگيري»، «تلقي نسبت به فرآيند آموزشي»، «تلقي نسبت به محيط يادگيري»، «نقش معلم» و «تلقي نسبت به ارش يابي آموخته ها» تبيين شده است

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 355
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی