برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1385 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 105 تا صفحه 133 .
 
عنوان مقاله: 

چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتني بر تحليل مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين تحقيق با هدف اريئه چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم مبتني بر فاوا انجام شده است. روش تحقيق توصيفي- تحليلي است. در اين روش ابتدا مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي برنامه هاي درسي در دو رويكرد «سنتي» و «مبتني بر فاوا» توصيف شده و مورد مقايسه قرار گرفته است. براساس تجزيه و تحليل نتايج مقايسه، دلالت هاي مباني مورد بحث در آموزش و پرورش و هم چنين برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فاوا استناج گرديده است. در نهايت با جمع بندي از يافته هاي مراحل پيشين، چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم مبتني بر فاوا ترسيم گرديده است.
يافته هاي تحقيق نشان مي دهد، برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فاوا از چارچوب نظري ويژه و خاص خود برخوردار است كه آن را از ساير برنامه هاي درسي متمايز مي سازد. ويژگي ها و خصايص اين چارچوب نظري در قالب «آرمان هاي تربيتي»، «تلقي نسبت به يادگيرنده»، «تلقي نسبت به فرايند يادگيري»، «تلقي نسبت به فرآيند آموزشي»، «تلقي نسبت به محيط يادگيري»، «نقش معلم» و «تلقي نسبت به ارش يابي آموخته ها» تبيين شده است

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

عطاران، م.، و آیتی، م.، و کیامنش، ع. (1385). چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی. مطالعات برنامه درسی, 1(3), 105-133. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=63020



Vancouver : کپی

عطاران محمد، آیتی محسن، کیامنش علیرضا. چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی. مطالعات برنامه درسی. 1385 [cited 2021April23];1(3):105-133. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=63020



IEEE : کپی

عطاران، م.، آیتی، م.، کیامنش، ع.، 1385. چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی. مطالعات برنامه درسی, [online] 1(3), pp.105-133. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=63020.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 316 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی