برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1385 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 30 تا صفحه 66 .
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي رويكردهاي تدريس فكورانه به منظور ارايه برنامه درسي تربيت معلم فكور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مقاله، با پژوهش در مورد يكي از تازه ترين نظريه هاي مطرح شده در تربيت معلم يعني «تربيت معلم فكور» با بررسي نظريه ها و رويكردهاي متنوعي كه در اين زمينه وجود دارد، تبيين تازه اي از آن ارايه داده است. و با تاكيد بر قابليت عام معلمان فكور در ادراك موقعيت و توانايي آنان در چارچوب بندي هاي گوناگون از مسايل و ارايه راه حل هاي جديد و خلاقانه براي آنها و قضاوت و ارزيابي در مورد پيامدهاي اين راه حل ها، كه به چارچوب بندي هاي جديد و در نهايت به ادراك گسترده تر و تامل بيشتر و عميق تر منجر مي شود، رويكردي «فراگير» براي تربيت معلمان فكور پيشنهاد نموده است. اين پژوهش با تاكيد بر جايگاه ارزنده هنر و كارورزي فكورانه در پرورش اين قابليت ها، رويكردي به عنوان مبناي برنامه درسي تربيت معلم فكور ارايه نموده است كه اضلاع چارچوب نظري آن را؛ تربيت هنري؛ كارورزي فكورانه؛ روان شناسي وجودگراي ادراكي؛ و رويكرد ياددهي- يادگيري ساخت و سازگرايي تشكيل مي دهند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 800 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی