3 SID.ir | نقش مولفه هاي برنامه درسي پنهان در هويت علمي دانشجويان (مطالعه موردي: دانشگاه فردوسي مشهد)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقش مولفه هاي برنامه درسي پنهان در هويت علمي دانشجويان (مطالعه موردي: دانشگاه فردوسي مشهد)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مطالعه كه با هدف بررسي تحول هويت علمي در ميان دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد انجام گرفته است، داراي دو مرحله كمي و كيفي است. در مرحله اول، 289 نفر از دانشجويان سه رشته علوم تربيتي - شيمي و مهندسي برق كه در سه مقطع ترم 1- ترم 4 و 5 - و ترم آخر به تحصيل اشتغال داشته اند، انتخاب شده و هويت علمي آنان مورد بررسي و مقايسه قرار گرفته است. پس با بهره گيري از مدل پژوهش خبرگي و نقادي آيزنر و با استفاده از مشاهده و مصاحبه، نقش هر يك از مولفه هاي برنامه درسي در كاهش اين هويت مورد بررسي قرار گرفته است. مولفه هاي استاد، دانشجو، مكان فيزيكي، روش تدريس، ارزش يابي، محتوا و قوانين و مقررات، از جمله عوامل برنامه، درسي هستند كه نقش آنها در كاهش هويت علمي دانشجويان مورد كاوش قرار گرفته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 362
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی