5 SID.ir | مقايسه سرسختي روان شناختي، سبک هاي تفکر، مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ورزشکار (گروهي - انفرادي) و غير ورزشکار

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه سرسختي روان شناختي، سبک هاي تفکر، مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ورزشکار (گروهي - انفرادي) و غير ورزشکار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش مقايسه سرسختي روان شناختي، سبک هاي تفکر، مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ورزشکار (گروهي - انفرادي) و غير ورزشکار پسر مدارس متوسطه شهر اشنويه N=1588. در سال تحصيلي 85-84 بوده است که از اين تعداد 210 نفر به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز از پرسشنامه هاي سرسختي روان شناختي، سبک هاي تفکر و مهارت هاي اجتماعي استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان داد که بين سه گروه از دانش آموزان ورزشکار (گروهي - انفرادي) و غير ورزشکار از لحاظ متغيرهاي سرسختي روان شناختي، سبک هاي تفکر، مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي تفاوت وجود دارد. به عبارت ديگر اين متغيرها در دانش آموزان ورزشکار گروهي بالاتر از دو گروه ديگر بود. همچنين پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ورزشکار انفرادي بهتر از دو گروه ديگر بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 256
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی