برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

فلسفه مدرنيته و نقش آن در تعليم و تربيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز
 
چکیده: 

در ساحت تعليم و تربيت، خوباوري و اعتماد به قدرت تفكر و استنباط انساني، بسيار ارزنده و يك امر بنيادي است: بدون اين كه از اهميت ساحت هاي ديگر شناخت غفلت كرده باشيم، در اين مقاله، به بيان اهميت تعقل پرداخته ايم؛ تعقلي كه بر مبناي فرهنگ و اعتقادات هر قومي، براي پيداكردن راه حلها براي مسايل جديد و بهبود و مسرت بار كردن زندگي ضرورت دارد. به اعتقاد ما، مسايل تعليم و تربيت در عصر حاضر، مسايلي هستند كه از طريق سنتي محض، لاينحل مي نمايند و اقتضا مي كنند كه راه حلهاي جديد، كشف و ابداع شوند. با حفظ سهم نگرش هاي گوناگون، به سهم عقل و مسووليت پذيري، بيشتر توجه نموده ايم؛ زيرا در نظام تعليم و تربيت ما نياز به تفكر و استنباط و بالاخره خودباوري بيشتر از هر زمان ديگر ضروري مي نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

سلطان القرایی، خ. (1385). فلسفه مدرنیته و نقش آن در تعلیم و تربیت. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز), 49(199 (ویژه نامه فلسفه)), 45-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=62828



Vancouver : کپی

سلطان القرایی خلیل. فلسفه مدرنیته و نقش آن در تعلیم و تربیت. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز). 1385 [cited 2021April15];49(199 (ویژه نامه فلسفه)):45-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=62828



IEEE : کپی

سلطان القرایی، خ.، 1385. فلسفه مدرنیته و نقش آن در تعلیم و تربیت. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز), [online] 49(199 (ویژه نامه فلسفه)), pp.45-72. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=62828>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 156 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی