برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1382 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 33 تا صفحه 38 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نظرات دستياران گروههاي مختلف آموزشي باليني دانشگاه علوم پزشكي كرمان در رابطه با كيفيت تدريس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* کرمان، دانشگاه علوم پزشکی معاونت آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
 
چکیده: 

مقدمه: به منظور ارتقاي كيفيت آموزش و براي نيل به آموزش باليني كارآمد بررسي وضع موجود آموزش به روش ارزشيابي ضرورت دارد، تا با مشخص شدن نقاط قوت و ضعف تصميم‌هاي لازم براي رفع نواقص اتخاذ گردد. از آنجا كه يكي از راههاي مهم، شناسايي كيفيت آموزش بررسي نظرات آموزش گيرندگان مي‌باشد لذا به بررسي نظرات دستياران پرداختيم.
روش كار: اين مطالعه به روش توصيفي است و ابزار جمع‌آوري اطلاعات، پرسشنامه خود
ايفا مشتمل بر پانزده سوال در زمينه‌هاي مختلف آموزشي بود كه روايي و پايايي آن با استفاده از روشهاي معمول تعيين گرديد و در اختيار كليه دستياران يازده گروه آموزشي دانشگاه علوم پزشكي كرمان قرار گرفت و پس از جمع‌آوري داده‌ها، نتايج با استفاده از روشهاي توصيفي ارایه شدند.
نتايج: نتايج اين بررسي حاكي از آن است كه از نظر
دستياران، اساتيد باليني اين دانشگاه از مهارت عملي مطلوبي برخوردار مي‌باشد ولي روش تدريس آنان نسبت به ساير موارد مورد بررسي در حد متوسط بوده و همبستگي معني‌داري بين حيطه‌هاي مورد بررسي نشان داده شد (P<0.05).
بحث: از نظر اكثريت دستياران پزشكي اين دانشگاه، مهمترين مشكل تدريس باليني مناسب نبودن روش تدريس مي‌باشد. اعضاي هيات علمي گروههاي مختلف پزشكي با اخذ تخصص به تدريس مشغول مي‌شوند. در حالي كه بسياري از آنان با روشهاي تدريس، برنامه‌ريزي و ارزيابي آموزشي آشنايي كافي ندارند. برگزاري كارگاههاي روشهاي آموزش پزشكي مي‌تواند در رفع اين نقيصه موثر باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 100
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی