نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

جامعه شناسي مصرف موسيقي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 
يکي از دغدغه هاي نظري مهم در عرصه جامعه شناسي فرهنگ اين است که چه عواملي نوع و ميزان مصرف فرهنگي مردم را تعيين مي کنند. به ميزاني که محصولات فرهنگي در جوامع گسترش مي يابند و مصرف فرهنگي نقش مهمتري در خلق هويت ها و همچنين اقتصاد فرهنگ ايفا مي کنند، طرح اين پرسش نيز اهميت بيشتري مي يابد. به همين ترتيب، پاسخ به آن بخشي از تلاش براي روندنمايي تغييرات اجتماعي و فرهنگي جامعه نيز هست. مقاله حاضر نيز به طرح اين پرسش مي پردازد که نوع و ميزان مصرف موسيقي تحت تاثير چه عواملي است. براي پاسخ دادن به آن نيز از منظر تحليل طبقاتي به مصرف موسيقي نگريسته شده است. طبقه اجتماعي و سرمايه فرهنگي به عنوان دو متغير کليدي نظريه هاي کلاسيک تبيين مصرف فرهنگي طرح شده اند و سپس بر مبناي مطالعه تجربي مصرف موسيقي در شهر تهران، تلاش شده است تا سهم اين عوامل در تبيين ذائقه موسيقايي مشخص شود. در اين مقاله بر اساس شواهد تجربي، نظريه هاي طبقاتي تبيين کننده ذائقه موسيقايي نيز نقد مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فاضلی، م. (1384). جامعه شناسی مصرف موسیقی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 1(4), 27-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57303



Vancouver : کپی

فاضلی محمد. جامعه شناسی مصرف موسیقی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات. 1384 [cited 2022May28];1(4):27-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57303



IEEE : کپی

فاضلی، م.، 1384. جامعه شناسی مصرف موسیقی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات, [online] 1(4), pp.27-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57303.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1331 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی