نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر بخشي نرم افزار آموزشي «حساب يار» بر يادگيري رياضيات دانش آموزان حساب نارسا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
هدف: بررسي تاثير نرم افزار كمك آموزشي رايانه اي طراحي شده (حساب يار) براي آموزش شمارس، جمع و تفريق دانش آموزان با نارسايي يادگيري خاص در حساب بوده است.روش: با بهره گيري از روش شبه آزمايشي، تعداد 20 دانش آموز 8-7 ساله دچار اين اختلال از بين جامعه آماري اين دانش آموزان در شهر تهران پس از انتخاب و همتاسازي به صورت تصادفي در طرح پيش آزمون - پس آزمون به دو گروه آزمايش و كنترل، تقسيم شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات براي متغير يادگيري (شمارش، جمع و تفريق) آزمون ايران كي مت (محمد اسماعيل و هومن، 1381) بود. براي تجزيه و تحليل اطلاعات از آمار توصيفي و استنباطي (t دو گروه مستقل و وابسته) استفاده شد.يافته ها: نتايج اين پژوهش نشان داد كه به كارگيري نرم افزار كمك آموزشي طراحي شده در يادگيري شمارش، جمع و تفريق، در دانش آموزان دچار اختلال ويژه در يادگيري رياضيات تاثير مثبت دارد. بنابراين به نظر مي رسد اين نرم افزار براي اين گروه از دانش آموزان مناسب باشد.نتيجه گيري: با استفاده از نرم افزار كمك آموزشي رايانه اي مي توان شمارش، جمع و تفريق را به دانش آموزان دچار اختلال رياضي، آموزش داد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یاوری، م.، و یاریاری، ف.، و رستگارپور، ح. (1385). بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی), 6(3 (پیاپی 21)), 713-734. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=55083



Vancouver : کپی

یاوری ماه نیا، یاریاری فریدون، رستگارپور حسن. بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی). 1385 [cited 2022May21];6(3 (پیاپی 21)):713-734. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=55083



IEEE : کپی

یاوری، م.، یاریاری، ف.، رستگارپور، ح.، 1385. بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی), [online] 6(3 (پیاپی 21)), pp.713-734. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=55083.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 505 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی