برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بهبود شاخص هاي فرمان پذيري خودرو از طريق بهينه سازي هندسي مكانيزم فرمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

كيفيت فرمان پذيري يك خودرو كه بيانگر رفتار ديناميكي آن در حركت بر روي مسيرهاي منحني است متاثر از ويژگيهاي هندسي و عملكردي سازو كارهاي گوناگون بكار رفته در خودرو نظير سيستم فرمان ، سيستم تعليق و سيستم ترمز مي باشد. بر اين اساس در طراحي هر يك از سيستم هاي ياد شده بايد تاثير ويژگيهاي آن سيستم در فرمانپذيري خودرو بعنوان يكي از معيارهاي مهم در نظر گرفته شود. در اين مقاله، تاثير هندسه (و بطور مشخص مختصات اتصالات و لولاها) سازو كار دنده شانه اي بكار رفته در سيستمهاي معمول فرمان بر فرمانپذيري خودرو برسي شد و روش جديدي براي دستيابي به بهترين كيفيت فرمانپذيري با استفاده از الگوريتم هاي ژنتيك پيشنهاد شده است. بدين منظور مدل ديناميكي فرمان دنده - شانه اي با مدل ديناميكي كل خودرو تلفيق شده و پارامترهاي ديناميكي و قيدهاي سينماتيكي ساز و كار فرمان در مدل ديناميكي مناسبي كه با استفاده از مدل خطي تاير براي بررسي فرمانپذيري خودرو انتخاب شده ادغام گرديده است. سپس معادلاتي كه به اين طريق بدست مي‌آيد به ازاء ورودي پله‌اي به غربيلك فرمان و به كمك نرم افزار MATLAB حل شده و مقادير شاخص هاي فرمانپذيري خودروي مورد نظر محاسبه شده و مورد بحث قرار گرفته است همچنين دلايل بكارگيري الگوريتم ژنتيك براي يافتن مختصات بهينه اتصالات ساز و كار فرمان و مزاياي استفاده از اين روش توضيح داده شده است

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شریعت پناهی، م.، و کاظمی، ر.، و حاجی اسماعیلی، ح. (1382). بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان. دانشکده فنی دانشگاه تهران, 37(3 (پیاپی 81)), 355-362. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5180



Vancouver : کپی

شریعت پناهی مسعود، کاظمی رضا، حاجی اسماعیلی حمیدرضا. بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان. دانشکده فنی دانشگاه تهران. 1382 [cited 2021May12];37(3 (پیاپی 81)):355-362. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5180



IEEE : کپی

شریعت پناهی، م.، کاظمی، ر.، حاجی اسماعیلی، ح.، 1382. بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان. دانشکده فنی دانشگاه تهران, [online] 37(3 (پیاپی 81)), pp.355-362. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5180.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 232 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی