5 SID.ir | بهبود شاخص هاي فرمان پذيري خودرو از طريق بهينه سازي هندسي مكانيزم فرمان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بهبود شاخص هاي فرمان پذيري خودرو از طريق بهينه سازي هندسي مكانيزم فرمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

كيفيت فرمان پذيري يك خودرو كه بيانگر رفتار ديناميكي آن در حركت بر روي مسيرهاي منحني است متاثر از ويژگيهاي هندسي و عملكردي سازو كارهاي گوناگون بكار رفته در خودرو نظير سيستم فرمان ، سيستم تعليق و سيستم ترمز مي باشد. بر اين اساس در طراحي هر يك از سيستم هاي ياد شده بايد تاثير ويژگيهاي آن سيستم در فرمانپذيري خودرو بعنوان يكي از معيارهاي مهم در نظر گرفته شود. در اين مقاله، تاثير هندسه (و بطور مشخص مختصات اتصالات و لولاها) سازو كار دنده شانه اي بكار رفته در سيستمهاي معمول فرمان بر فرمانپذيري خودرو برسي شد و روش جديدي براي دستيابي به بهترين كيفيت فرمانپذيري با استفاده از الگوريتم هاي ژنتيك پيشنهاد شده است. بدين منظور مدل ديناميكي فرمان دنده - شانه اي با مدل ديناميكي كل خودرو تلفيق شده و پارامترهاي ديناميكي و قيدهاي سينماتيكي ساز و كار فرمان در مدل ديناميكي مناسبي كه با استفاده از مدل خطي تاير براي بررسي فرمانپذيري خودرو انتخاب شده ادغام گرديده است. سپس معادلاتي كه به اين طريق بدست مي‌آيد به ازاء ورودي پله‌اي به غربيلك فرمان و به كمك نرم افزار MATLAB حل شده و مقادير شاخص هاي فرمانپذيري خودروي مورد نظر محاسبه شده و مورد بحث قرار گرفته است همچنين دلايل بكارگيري الگوريتم ژنتيك براي يافتن مختصات بهينه اتصالات ساز و كار فرمان و مزاياي استفاده از اين روش توضيح داده شده است

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 249
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی