1 SID.ir | تاثير آموزش صريح الگوهاي نحوي شاخص در گفتمان پزشكي بر خواندن و درك مطلب دانشجويان انگليسي براي اهداف ويژه

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش صريح الگوهاي نحوي شاخص در گفتمان پزشكي بر خواندن و درك مطلب دانشجويان انگليسي براي اهداف ويژه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
تحقيق حاضر با ين فرضيه علمي انجام گرفت که در آموزش انگليسي براي اهداف ويژه ارائه دانش مربوط به الگوهاي نحوي و ويژگي هاي دستوري گفتمان هاي علمي و حرفه اي باعث بهبود درک مطلب مي گردد. بطور مشخص اينکه اين تحقيق به منظور شناسايي ويژگي هاي دستوري شاخص و پر بسامد در متون تخصصي پزشکي و تاثير احتمالي آموزش صريح اين الگوها بر عملکرد خواندن و درک مطلب دانشجويان پزشکي انجام گرفت . هدف ديگر اين تحقيق بررسي ميزان همبستگي بين دانش بيندگي زبان عمومي دانشجويان پزشکي و توانايي آنان در خواندن متون تخصصي بود . بدين منظور ابتدا 50 پاراگراف از متون انگليسي عمومي و پزشکي بطور تصادفي از ميان حجم وسيعي از کتب و مجلات تخصصي مربوطه انتخاب و مورد تحليل نحوي قرار گرفتند . سپس الگوهاي نحوي شاخص در متون پزشکي به گروه آزمايش متشکل از دانشجويان پزشکي، که ازحيث عوامل بالقوه تاثيرگذار با گروه شاهد همسان بود، به مدت ده جلسه درسي آموزش داده شد. نتايج تحليل داده ها علاوه بر تاييد تفاوت هاي نحوي شاخص در گونه زباني پزشکي حاکي از تفاوت معنادار نمرات پس آزمون دو گروه و بالنتيجه تاثير مثبت آموزش و تاکيد اين الگوها بر خواندن و درک مطلب دانشجويان مي باشد. همچنين نتايج نشان مي دهد که بين دانش بسندگي زبان انگليسي عمومي دانشجويان پزشکي و توانايي درک مطلب متون تخصصي ارتباط مثبتي وجود دارد.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی