4 SID.ir | ارتباط بين توانايي زبان و عملكرد نگارشي فراگيران زبان انگليسي در نامه نگاري
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارتباط بين توانايي زبان و عملكرد نگارشي فراگيران زبان انگليسي در نامه نگاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
بررسي نقش بسندگي زبان دوم در توانايي فراگيران براي نوشتن به زبان دوم و فهم بهتر ماهيت نگارش مورد توجه محققين بوده است. تحقيقات در اين راستا بايد در محيطهاي مختلفي كه فراگيران زباني را به عنوان زبان دوم در محيطي غير از محيط آن زبان ياد مي گيرند انجام گيرد تا بتوان نتايج تحقيقات را در سطح گسترده تر با هم مقايسه كرد. در رابطه يادگيري زبان انگليسي نيز همين مسلئه صادق است و بايد نقش ميزان دانش زبان انگليسي را در موقعيتهاي متفاوت بررسي كرد. اين تحقيق به بررسي ارتباط بين ميزان توانايي دانشجويان در زبان انگليسي از يك سو و برخي از جنبه هاي كمي و كيفي نگارش آنان از سوي ديگر پرداخته است. بدين منظور ابتدا در طول درس نامه نگاري در كلاسهاي نگارش انگليسي در دانشگاه جنبه هاي كيفي و كمي نوشتار 140 دانشجو محاسبه شده و سپس ارتباط آن با بسندگي عمومي زبان انگليسي بررسي شده است.
نتايج بررسيهاي انجام شده در اين تحقيق موارد زير را نشان مي دهد.
1-كساني كه توانايي بيشتري در زبان انگليسي دارند نامه هايي مي نويسند كه از لحاظ كيفي بطور معنا داري بهتر از نامه هاي بقيه دانشجويان است.
2-طول متون نوشته شده در زبان دوم كه از طريق شمارش تعداد لغات در هر متن محاسبه شده است ارتباط بسيار ضعيفي با ميزان توانايي در زبان دوم دارد.
3-ارتباطي بين سرعت نگارش در زبان دوم (ميانگين تعداد لغات نوشته شده در دقيقه) و توانايي در زبان دوم وجود ندارد. براساس نتايج اين تحقيق مي توان چنين نتيجه گرفت كه داشتن توانايي بالاتر در زبان دوم ممكن است در كميت و كيفيت نگارش تاثير مثبتي داشته باشد ولي ضرورتاً سرعت نگارش و ماهيت فراينده هاي پيچيده لازم براي نگارش را تغيير نمي دهد. همچنين نتايج نشان مي دهد كه سرعت نگارش در زبان دوم بيشتر به توانايي نگارش در زبان دوم ارتباط دارد تا بسندگي عمومي در زبان دوم.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 156
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی