4 SID.ir | ارتباط بين دشواري موضوع انشاء و نوع كلام: بررسي همه جانبه ابعاد كيفيت نگارش زبان آموزان انگليسي به عنوان زبان دوم

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارتباط بين دشواري موضوع انشاء و نوع كلام: بررسي همه جانبه ابعاد كيفيت نگارش زبان آموزان انگليسي به عنوان زبان دوم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
نقش تعيين كننده موضوع انشاء كه مي تواند منتج به نوع خاصي از كلام گشته و در نتيجه بر كيفيت نگارش افراد در زبان مادري تاثير گذارد از مدتها قبل بر محققين آشكار شده بود. با اين وجود در مورد زبان هاي دوم و بيگانه چنين موضوعي هيچگاه مورد بررسي قرار نگرفته و حال آنكه افراد مورد مطالعه در زبان مادري نوعاً كودكان خردسال بوده اند و به نظر مي رسيد كه بايد نتايج متفاوتي را در مورد فراگيران بزرگسال زبانهاي خارجي كه نوعاً تجربه بيشتري در انواع آكادميك نگارش دارند انتظار داشت. در همين راستا تحقيق حاضر با هدف بررسي تفاوتهاي احتمالي موجود بين متون نگاشته شده در انواع توصيفي، حكايتي، تشريحي و استدلالي از سه بعد كيفيت نگارش (از طريق نوشتن انشا)، دشواري ادراك اينگونه متون (از طريق انجام آزمون كلوز) و بالاخره از بعد ميزان علاقه فراگيران به هريك از اين انواع (توسط پرنمودن پرسشنامه) مورد بررسي قرار گرفت. نتايج حاصله نشان مي دهد كه تفاوت آماري معني داري بين انواع مختلف نگارشي وجود داشته و به عبارت ديگر موضوعات توصيفي و حكايتي از انواع آسان محسوب شده و نگارش متون استدلالي از همه مشكل تر مي باشد. يافته هاي اين پژوهش در زمينه تدريس مهارت نگارش و بويژه در ارزشيابي اين معارت حائز اهميت فراوان مي باشد.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 207
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی