برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1382 , دوره  6 , شماره  2 ; از صفحه 69 تا صفحه 86 .
 
عنوان مقاله: 

به نظرات دانشجويان مان اهميت دهيم! همياري در كلاس: آري يا خير؟

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
با گسترش روشهايي كه بر فرآيند نگارش تاكيد دارند فراگيري و آموزش به روش همياري - كه بر تيوري كانسترا كتيويسم استوار است - جايگاه ويژه‌اي در كلاسهاي نگارش يافته است. تحقيق حاضر به بررسي تثير استفاده از همياري در كلاسهاي نگارش پرداخته است. شركت كنندگان اين پژوهش را 120 نفر از دانشجويان رشته زبان انگليسي كه در حال گذراندن درس نگارش خود با محقق مي باشند و 26 نفر از مدرسان با حداقل 3 سال سابقه تدريس اين درس در مقاطع دانشگاهي تشكيل مي دهند. داده ها براساس پرسشنامه هايي جداگانه كه در ابتدا و انتهاي ترم براي دانشجويان و يك پرسشنامه براي مدرسين اجرا شد بدست آمد. با پاسخ دادن به اين پرسشنامه ها دانشجويان ميزان علاقه خود را به فعاليتهاي كلاسي و مدرسين نظر خود را در باره ترجيح هاي يادگيري دانشجويان بيان كرده اند. يافته هاي تحقيق حاكي از استقبال دانشجويان از همياري مي باشد. نظر مدرسين درباره روشهايي كه دانشجويان علاقمند به يادگيري هستند با نظرهاي واقعي دانشجويان متفاوت است. بكارگيري همياري چنانچه بدقت طرح شود به تعاملي معنادار منجر خواهد شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

معرفت، ف. (1382). به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟ . مجله زبانشناسی کاربردی, 6(2), 69-86. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5025



Vancouver : کپی

معرفت فهیمه. به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟ . مجله زبانشناسی کاربردی. 1382 [cited 2021April13];6(2):69-86. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5025



IEEE : کپی

معرفت، ف.، 1382. به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟ . مجله زبانشناسی کاربردی, [online] 6(2), pp.69-86. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5025>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 59 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی