برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
نيمه اول 1382 , دوره  17 , شماره  1 ; از صفحه 125 تا صفحه 134 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي كارايي بازاريابي مرغ گوشتي در استان خراسان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين مقاله كارايي شبكه بازاررساني مرغ گوشتي در استان خراسان با استفاده از شاخص مركب سابارائو محاسبه شده است. داده هاي اين مطالعه از طريق پيمايش هاي ميداني و تكميل پرسشنامه از توليد كنندگان، موسسات بسته بندي، عمده فروشان و خرده فروشان جمع آوري شده است. يافته هاي مطالعه نشان داد كه عمده ترين كانال باراررساني مرغ گوشتي، عرضه آن به صورت تازه و كامل است. همچنين حاشيه و ضريب هزينه بازاريابي مرغ بسته بندي شده بالا بوده و سهم توليد كننده از قيمت مصرف كننده پايين است. محاسبه شاخص مركب تاييد كرد كه كارايي كانال بازاررساني مرغ تاره بيش از مرغ بسته بندي شده است. در اين مقاله، عرضه مستقيم مرغ، رفع محدوديت عرضه مرغ قطعه شده بدون بسته بندي، استفاده از شبكه حمل و نقل مناسب و ايجاد كشتارگاه در واحدهاي توليدي مرغ به عنوان راهكار ارائه شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

قربانی، م.، و دهقانیان، س. (1382). بررسی کارایی بازاریابی مرغ گوشتی در استان خراسان. علوم و صنایع کشاورزی, 17(1), 125-134. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5017



Vancouver : کپی

قربانی محمد، دهقانیان سیاوش. بررسی کارایی بازاریابی مرغ گوشتی در استان خراسان. علوم و صنایع کشاورزی. 1382 [cited 2021April13];17(1):125-134. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5017



IEEE : کپی

قربانی، م.، دهقانیان، س.، 1382. بررسی کارایی بازاریابی مرغ گوشتی در استان خراسان. علوم و صنایع کشاورزی, [online] 17(1), pp.125-134. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5017>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 235 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی