برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1382 , دوره  7 , شماره  28 ; از صفحه 141 تا صفحه 163 .
 
عنوان مقاله: 

تبيين مفهوم بازاريابي اجتماعي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
بازاريابي اجتماعي حوزه و قلمرو علم جديدي است كه مي كوشد با استفاده از فنون بازاريابي تجاري، اهداف و مقاصد اجتماعي را تحقق بخشد. براساس مفهوم بازاريابي اجتماعي، مديران بازاريابي سازمان ها ناگزيرند در تعيين راهبردها و خط مشي هاي بازاريابي خود عوامل مهمي نظير خواسته هاي مصرف كنند گان و منافع جامعه در كوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگيرند. عليرغم اين كه اين حوزه در مقايسه با بازاريابي تجاري بسيار نو پا است، اما نقش و اهميت آن در توسعه اجتماعي موجب شده است تا شديداً مورد توجه و اقبال عمومي قرار گيرد. بازاريابي اجتماعي در دهه 1970 به عنوان يك حوزه علمي كامل و مستقل پا به عرصه گيتي نهاد. فيليپ كاتلر و جرالد آلتمن دو تن از انديشمندان و صاحبنظران مشهور بازاريابي. اين حوزه علمي جديد را معرفي كردند. آنها عقيده داشتند كه مفروضات و مفاهيم بازاريابي تجاري مي تواند براي فروش اعتفادات، باورها، نگرش ها و رفتارهاي انساني مورد استفاده قرار گيرد. اصرار كاتلر و آلتمن بر اين نكته بود كه تفاوت عمده و اساسي بازاريابي اجتماعي با ساير حوزه هاي بازاريابي در اهداف و مقاصد بازاريابي اجتماعي و تشكيلات آن متجلي است. رسالت اصلي بازاريابي اجتماعي تاثير گذاري بر رفتارهاي اجتماعي و انساني است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

خورشیدی، غ.، و مقدمی، ص. (1382). تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی, 7(28), 141-163. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5005



Vancouver : کپی

خورشیدی غلامحسین، مقدمی صابر. تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی. 1382 [cited 2021April12];7(28):141-163. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5005



IEEE : کپی

خورشیدی، غ.، مقدمی، ص.، 1382. تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی, [online] 7(28), pp.141-163. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5005>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 948 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی