3 SID.ir | مطالعه رابطه فراشناخت و ادراك يادگيري با عملكرد يادگيري زبان انگليسي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه رابطه فراشناخت و ادراك يادگيري با عملكرد يادگيري زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
اين پژوهش به منظور بررسي رابطه فراشناخت و ادراك يادگيري با عملكرد يادگيري زبان انگليسي دانش آموزان مراكز پيش دانشگاهي انجام شد. بدين منظور نمونه اي تصادفي مركب از 370 نفر از دانش آموزان مراكز پيش دانشگاهي شهرستان يزد در سال تحصيلي 79-78 انتخاب شده اطلاعات لازم از طريق اجراي پرسشنامه فراشناخت حالتي، آزمون عملكرد زبان انگليسي و مصاحبه ادراك يادگيري جمع آوري گرديد. نتايج حاكي از اين است كه فراشناخت و ادراك يادگيري، با عملكرد يادگيري در زبان انگليسي رابطه معني دار دارند. همچنين مشخص شد كه بين دانش آموزان قوي و ضعيف در درس زبان انگليسي از جهت فراشناخت و ادراك يادگيري تفاوت معني داري وجود دارد. به علاوه، از لحاظ جنس در هيچ يك از متغيرها تفاوت معني داري مشاهده نشد.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 492
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی