5 SID.ir | رابطه سبك هاي يادگيري وابسته/ نابسته به زمينه و پيشرفت در يادگيري زبان انگليسي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبك هاي يادگيري وابسته/ نابسته به زمينه و پيشرفت در يادگيري زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
اين پژوهش در راستاي نظريه ويتكين و براساس الگوي وول فولك كه سبكهاي يادگيري را توجيه كننده بسياري از تفاوتهاي فردي در كلاس درس مي داند به بررسي ارتباط سبكهاي يادگيري وابسته / نابسته به زمينه و پيرفت در يادگيري زبان انگليسي مي پردازد. سبكهاي يادگيري روشهاي انفرادي مورد استفاده يادگيرنده براي پردازش اطلاعات و يادگيري مفاهيم تازه هستند. يادگيرندگان وابسته به زمينه، كلي گرا هستند و يادگيرندگان نابسته به زمينه، تحليلي عمل مي كنند. بر اين اساس 127 دانش آموز دختر و پسر پايه هاي دوم و سوم راهنمايي به صورت تصادفي چند مرحله اي از ميان دانش آموزان اين پايه ها در شهرستان خدابنده انتخاب و به آزمون گروهي اشكال نهفته (GEFT) پاسخ دادند. نمرات آنها در ترم اول سال تحصيلي 81 - 1380 در قرائت و گرامر زبان انگليسي به صورت جداگانه از ليست نمرات كلاسها استخراج شد و ميانگين اين دو نمره نيز به عنوان نمره كل محاسبه شد. تحليل نمرات با استفاده از تحليل رگر سيون نشان مي دهد كه سبكهاي يادگيري به ترتيب 20.9،21.9،22.6 درصد واريانس متغيرهاي وابسته (نمرات قرائت زبان انگليسي، نكات گرامري زبان انگليسي و نمره كل زبان انگليسي) را تبيين مي كند. همچنين از طريق آزمون t گروههاي مستقل تفاوت معناداري بين دختران و پسران درنمرات آزمون GEFT به دست نيامد. بنابر اين نمي توان گفت كه دختران نسبت به پسران از لحاظ سبكهاي يادگيري، وابسته تر به زمينه، نابسته به زمينه، هستند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 582
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی