3 SID.ir | بررسي رابطه بين سبكهاي يادگيري و سبكهاي شناختي و نقش آن در موفقيت تحصيلي دانش آموزان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين سبكهاي يادگيري و سبكهاي شناختي و نقش آن در موفقيت تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف از اجراي اين پژوهش بررسي رابطه بين سبكهاي يادگيري كلب (همگرا، واگرا، جذب كننده و انطباق دهنده) و سبكهاي شناختي ويتكين (وابسته به زمينه و مستقل از زمينه) و نقش آن در موفقيت تحصيلي دانش آموزان دختر سال اول دبيرستان بوده است. آزمودنيها شامل 104 دانش آموز دختر سال اول دبيرستان بودند كه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. روش تحقيق از نوع همبستگي و نوع تحقيق كاربردي بود. براي جمع‌آوري داده هاي مربوط به سبكهاي يادگيري از سياهه سبك يادگيري كلب (ISI) و براي داده‌ها مربوط به سبكهاي شناختي از آزمون شكلهاي گروهي نهفته ويتكين (GEFT) استفاده شد. جهت تجزيه و تحليل داده‌ها از روش همبستگي پيرسن استفاده گرديد. نتايج نشان داد كه بين سبكهاي شناختي، سبكهاي يادگيري مفهوم سازي انتزاعي و موفقيت تحصيلي دروس رياضي و زبان انگليسي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 745
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی