1 SID.ir | بررسي ميزان همگوني تدريس مواد با توليد و هدايت آثار توسط اعضاي هيات علمي رشته كتابداري و اطلاع رساني در ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان همگوني تدريس مواد با توليد و هدايت آثار توسط اعضاي هيات علمي رشته كتابداري و اطلاع رساني در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر كشف ميزان همگوني مواد تدريس شده با آثار توليد يا هدايت شده توسط اعضاي هيات علمي رشته كتابداري و اطلاع رساني ايران است. جامعه پژوهش 45 نفر عضو تمام وقت تحصيلات تكميلي در هفت گروه آموزشي است و از دو روش پژوهش پيمايشي و كتابخانه اي استفاده شده است. يافته ها نشان مي دهد كه به طور ميانگين 10.3 درصد اعضا براي 87.5 درصد مواد تدريس شده خود آثار همگون توليد يا هدايت كرده اند، 66.6 درصد از اعضا براي 65.8 درصد از دروس تدريس شده خود اثري توليد و براي 26.3 درصد دروس پايان نامه اي هدايت كرده اند. در نهايت 30.7 درصد اعضا براي 19.6 درصد مواد تدريس شده اثر توليد كرده و فقط براي 0.6 درصد آنها پايان نامه همگون هدايت كرده اند. در طي سابقه تدريس اعضا (14 تا 19 سال) به طول ميانگي 24.96 اثر توليد شده است كه از اين ميان 18.44 عنوان (73.8 درصد) با مواد تدريس شده همگون بوده است. در نتايج، رابطه معناداري ميان كميت توليد اعضاء و تعداد آثار همگون به دست آمد.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 173
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی