برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي بهينة موتور القائي سه فاز قفس سنجابي براي خودروي برقي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين مقاله يک موتور القائي سه فاز قفس سنجابي بعنوان موتور محرک خودروي برقي (EV) به کمک روش بهينه‏سازي هوک-جيوز (HJ) طراحي بهينه مي‏شود. طراحي‏هاي بهينه با تعداد قطبهاي مختلف، سرعتهاي اسمي و حداکثر متفاوت، و تعداد شيارهاي مختلف با هم مورد مقايسه قرار گرفته و بهترين آنها انتخاب مي‏شوند. روش بهينه‏سازي مورد استفاده داراي مزايايي از جمله برنامه‏نويسي ساده، عدم نياز به گراديان، زمان همگرايي کوتاه و امکان تغيير تک‍تک پارامترها را دارد. تغييرات پارامترهاي طراحي طرح‍هاي بهينه با سرعت اسمي براي موتورهاي 2 و 4 قطب نمايش داده شده و مورد بحث قرار مي‏گيرند. نتايج نشان مي‏دهند که موتور 2 قطب با شيارهاي استاتور و روتور مستطيلي، و سرعت اسمي rpm 1800 بهترين کارآيي را دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بناشریفیان، م.، و فیض، ج. (1382). طراحی بهینة موتور القائی سه فاز قفس سنجابی برای خودروی برقی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران, 1(2), 62-68. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=4801



Vancouver : کپی

بناشریفیان محمدباقر، فیض جواد. طراحی بهینة موتور القائی سه فاز قفس سنجابی برای خودروی برقی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران. 1382 [cited 2021June23];1(2):62-68. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=4801



IEEE : کپی

بناشریفیان، م.، فیض، ج.، 1382. طراحی بهینة موتور القائی سه فاز قفس سنجابی برای خودروی برقی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران, [online] 1(2), pp.62-68. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=4801.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 212 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی