مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

29,573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

7,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر تکلیف مهارت محور و خلاق بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 220 | صفحه پایان 231

چکیده

 تکالیف درسی در نظام آموزشی و در برنامه ریزی های آموزشی در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطوریکه بیشتر نتایج حاصل از یادگیری و فعالیت های آموزشی در چهارچوب تکلیف درسی انجام می پذیرد. با توجه به ضرورت ایجاد و توسعه فرصت های یادگیری برای دانش آموزان در کلاس, مدرسه و خارج از آن, رویکرد مهارت محوری و افزایش همسویی و هماهنگی یادگیری ها با نیازهای فردی و اجتماعی, طرح تکالیف مهارت محور را در دوره اول ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته شد. در این طرح بخشی از فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزش و یادگیری مهارت های اساسی چون خواندن, نوشتن, دانش ریاضی, مشاهده کردن, سخن گفتن, گوش دادن و. . . در کلاس درس یا محیط مدرسه در تعامل و مشارکت معلم و دانش آموز انجام می شود. لذا هدف این مطالعه بررسی تأثیرتکلیف مهارت محور و خلاق بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی در این مقاله سعی شده که با روش توصیفی – تحلیلی و روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی به بررسی اهمیت و نقش تکلیف مهارت محور بر میزان یادگیری دانش آموزان پرداخته و در نهایت پیشنهادهایی برای ارائه تکلیف خلاق جهت افزایش یادگیری دانش آموزان بیان شده است. اهداف و یافته های پژوهش حاکی از آن است که تکلیف مهارت محور با پرهیز از حافظه محوری, افزایش نشاط و شوق یادگیری, کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی, کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت های زندگی در دانش آموزان محسوب شده و موجب تثبیت, توسعه یادگیری مادالعمر و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، اکرم، و رحمانی، خزران. (1398). بررسی تأثیر تکلیف مهارت محور و خلاق بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی. پژوهشنامه اورمزد، -(47 (ضمیمه شماره 2) )، 220-231. SID. https://sid.ir/paper/523599/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی اکرم، رحمانی خزران. بررسی تأثیر تکلیف مهارت محور و خلاق بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1398؛-(47 (ضمیمه شماره 2) ):220-231. Available from: https://sid.ir/paper/523599/fa

    IEEE: کپی

    اکرم محمدی، و خزران رحمانی، “بررسی تأثیر تکلیف مهارت محور و خلاق بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 47 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 220–231، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button