برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  12 , شماره  41 ; از صفحه 73 تا صفحه 89 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش هوش اخلاقي به شيوه ي قصه گويي بر بخشودگي بين فردي دانش-آموزان پايه ششم ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه لرستان
 
چکیده: 
هدف مطالعه ي حاضر بررسي تأثير آموزش هوش اخلاقي به شيوه ي قصه گويي بر بخشودگي بين فردي دانش آموزان پسر پايه ششم ابتدايي بود. اين پژوهش يک مطالعه نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون– پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان پسر پايه ششم ابتدايي شهر اهواز در سال تحصيلي 97-1396 بود که با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چندمرحله اي ابتدا از بين چهار ناحيه آموزش و پرورش شهر اهواز يک ناحيه به صورت تصادفي انتخاب و سپس از بين دوازده مدرسه دوره ششم ابتدايي ناحيه يک، يک مدرسه و سرانجام از بين چهارکلاس دو کلاس به صورت تصادفي انتخاب گرديد و در دو گروه (20 نفر گروه آزمايش و 20 نفر گروه گواه) گمارده شدند. آموزش هوش اخلاقي به شيوه قصه گويي براي گروه آزمايش اجرا شد، در حالي که گروه گواه هيچ آموزشي دريافت ننمود. پس از اتمام جلسات، پس آزمون روي دو گروه آزمايش و گواه انجام شد. ابزار گرد آوري داده ها، پرسشنامه بخشودگي بين فردي احتشام زاده و همکاران (1389) بود. يافته ها نشان داد پس از آموزش هوش اخلاقي، در گروه آزمايش افزايش معناداري در بخشودگي بين فردي نسبت به گروه گواه ملاحظه شد. (p<0/001) در نتيجه مي توان گفت که آموزش هوش اخلاقي به شيوه قصه گويي بر بخشودگي بين فردي دانش آموزان موثر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قدم پور، ع.، و کلانتر، ج.، و یوسف وند، ل. (1397). تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه ی قصه گویی بر بخشودگی بین فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی, 12(41 ), 73-89. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471511



Vancouver : کپی

قدم پور عزت اله، کلانتر جهانگیر، یوسف وند لیلا. تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه ی قصه گویی بر بخشودگی بین فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی. 1397 [cited 2022January23];12(41 ):73-89. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471511



IEEE : کپی

قدم پور، ع.، کلانتر، ج.، یوسف وند، ل.، 1397. تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه ی قصه گویی بر بخشودگی بین فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 12(41 ), pp.73-89. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471511.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 88 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی