برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  12 , شماره  41 ; از صفحه 133 تا صفحه 149 .
 
عنوان مقاله: 

پيامدهاي انگيزشي رويکرد آموزشي پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه در دانش آموزان دبيرستاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر بررسي تأثير رويکرد آموزش مبتني بر پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه بر خودکارآمدي تحصيلي و ارزش گذاري تکليف دانش آموزان در درس زبان انگليسي بوده است. پژوهش حاضر از نوع شبه آزمايشي با طرح عاملي 2 (روش تدريس)*2 (جنسيت)، با استفاده از اجراي پيش آزمون و پس آزمون است. جامعه ي آماري در پژوهش حاضر شامل کليه ي دانش آموزان پسر و دختر پايه ي سوم دبيرستان مدارس دولتي شهرستان رامهرمز بود که در سال تحصيلي 96-1395 مشغول به تحصيل بوده اند. مشارکت کنندگان در پژوهش حاضر در چهار کلاس حضور داشته اند که به صورت نمونه گيري در دسترس انتخاب گرديدند و به پرسش نامه ي MSLQ (1991) پاسخ دادند. يافته ها نشان داد که رويکرد آموزش پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه از اثربخشي بيش تري بر باورهاي انگيزشي برخوردار بوده است. براساس يافته هاي پژوهش مي توان نتيجه گرفت که رويکرد آموزشي پيوندگرايي از طريق افزايش تعاملات اجتماعي و تنوع بخشي در انتخاب محتوا و تکاليف درسي فرصت هاي کم نظيري را به منظور خودکارآمد نمودن و نيز ارزش گذاري بيش تر براي تکاليف در فراگيران ايجاد مي کند. لذا، اين پژوهش استفاده از آموزه هاي نظريه ي پيوندگرايي را به منظور ارتقاء باورهاي انگيزشي فراگيران در درس زبان انگليسي به عنوان يک زبان خارجي پيشنهاد مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

برنا، م.، و فولادچنگ، م. (1397). پیامدهای انگیزشی رویکرد آموزشی پیوندگرایی در مقایسه با رویکرد آموزشی دستور-ترجمه در دانش آموزان دبیرستانی. پژوهش در نظام های آموزشی, 12(41 ), 133-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471505



Vancouver : کپی

برنا محمد، فولادچنگ محبوبه. پیامدهای انگیزشی رویکرد آموزشی پیوندگرایی در مقایسه با رویکرد آموزشی دستور-ترجمه در دانش آموزان دبیرستانی. پژوهش در نظام های آموزشی. 1397 [cited 2022January17];12(41 ):133-149. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471505



IEEE : کپی

برنا، م.، فولادچنگ، م.، 1397. پیامدهای انگیزشی رویکرد آموزشی پیوندگرایی در مقایسه با رویکرد آموزشی دستور-ترجمه در دانش آموزان دبیرستانی. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 12(41 ), pp.133-149. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471505.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 76 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی