برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  12 , شماره  40 ; از صفحه 65 تا صفحه 90 .
 
عنوان مقاله: 

مدل پيش بيني عملکرد تحصيلي بر اساس مولفه هاي هوش عاطفي، مهارت هاي حل مسئله وانگيزش پيشرفت با ميانجي گري راهبردهاي يادگيري (شناختي وفراشناختي)در دانش آموزان مدارس هوشمند وعادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
 
چکیده: 
ﭘ ﻴ ﺸ ﺮ ﻓ ﺖ ﺗ ﺤ ﺼ ﻴ ﻠ ﻲ داﻧ ﺶ آﻣ ﻮ زان ﺑ ﺮ اي ﻧ ﻈ ﺮ ﻳ ﻪ ﭘ ﺮ دازان، و ﻣ ﺤ ﻘ ﻘ ﺎ ن ﺗ ﺮ ﺑ ﻴ ﺘ ﻲ ﺣ ﺎ ﺋ ﺰ اﻫ ﻤ ﻴ ﺖ ﺑ ﻮ ده اﺳ ﺖ . مدارس هوشمند، يکي از محيط هايي است که پتاسيل هاي لازم را براي تحقق چنين هدفي داراست. عملکرد تحصيلي از متغيرهاي زيادي تاثير مي پذيرد. هدف کلي مطالعه حاضر تدوين مدل پيش بيني عملکرد تحصيلي بر اساس مؤلفه هاي هوش عاطفي، مهارت هاي حل مسئله و انگيزش پيشرفت در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي بود. روش همبستگي از نوع پيش بيني بوده است. جامعه آماري تمامي دانش آموزان مقطع متوسطه استان تهران بوده اند که با استفاده از روش نمونه برداري خوشه اي چند مرحله اي 583 دانش آموزان به عنوان نمونه پژوهشي انتخاب شدند. براي گردآوري داده ها از مقياس انگيزه پيشرفت هرمانس فرم کوتا پرسش نامه حل مسئله اجتماعي تجديدنظر شده (SPSI-R: SF)؛ پرسشنامه راهبردهاي يادگيري (کرمي، 1381)؛ مقياس هوش عاطفي بار-آن (2000) و پرسشنامه عملکرد تحصيلي درتاج استفاده شد. نتايج نشان داد که اثرمستقيم و غيرمستقيم هوش عاطفي و انگيزش پيشرفت بر عملکرد تحصيلي دانش اموزان مدارس هوشمند به طور معناداري بالاتر از تاثير آن بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان مدارس عادي است است. بين اثرمستقيم و غيرمستقيم مهارت حل مسئله بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان مدارس هوشمند و عادي تفاوت معناداري مشاهده نشد. استفاده و به کارگيري فناوري هوشمند و به روز، از يک طرف باعث بهبود امر ياددهي-يادگيري معلمان و دانش آموزان مي شود، از طرف ديگر معلمان و دانش آموزان با استفاده بهينه و درست از آن مي توانند سطح علمي خود را ارتقا داده و باعث توسعه کشور شوند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سعدی پور، ا.، و ابراهیمی قوام، ص.، و فرخی، ن.، و اسدزاده، ح.، و ثامتی، ن. (1397). مدل پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس مولفه های هوش عاطفی, مهارت های حل مسئله وانگیزش پیشرفت با میانجی گری راهبردهای یادگیری (شناختی وفراشناختی)در دانش آموزان مدارس هوشمند وعادی. پژوهش در نظام های آموزشی, 12(40 ), 65-90. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471485



Vancouver : کپی

سعدی پور اسماعیل، ابراهیمی قوام صغری، فرخی نورعلی، اسدزاده حسن، ثامتی ناهید. مدل پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس مولفه های هوش عاطفی, مهارت های حل مسئله وانگیزش پیشرفت با میانجی گری راهبردهای یادگیری (شناختی وفراشناختی)در دانش آموزان مدارس هوشمند وعادی. پژوهش در نظام های آموزشی. 1397 [cited 2022January25];12(40 ):65-90. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471485



IEEE : کپی

سعدی پور، ا.، ابراهیمی قوام، ص.، فرخی، ن.، اسدزاده، ح.، ثامتی، ن.، 1397. مدل پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس مولفه های هوش عاطفی, مهارت های حل مسئله وانگیزش پیشرفت با میانجی گری راهبردهای یادگیری (شناختی وفراشناختی)در دانش آموزان مدارس هوشمند وعادی. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 12(40 ), pp.65-90. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471485.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 131 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی