برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  12 , شماره  40 ; از صفحه 131 تا صفحه 154 .
 
عنوان مقاله: 

مطالعه کيفي دستاوردهاي يادگيري مورد انتظار دوره کارشناسي ارشد مديريت آموزشي از ديدگاه صاحبنظران مديريت آموزشي و کارفرمايان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
در پژوهش حاضر، سعي بر آن است تا دستاوردهاي يادگيري مورد انتظار در رشته مديريت آموزشي، در دوره ي کارشناسي ارشد، مورد شناسايي قرار گيرد. روش مورد استفاده در پژوهش، کيفي بوده و به منظور گردآوري داده هاي مورد نياز از مصاحبه نيمه ساختاريافته استفاده شده است. پس از بررسي سوابق علمي و پژوهشي اعضاي هيأت علمي مديريت آموزشي، 25 عضو هيئت علمي از دانشکده هاي علوم تربيتي و روانشناسي شهر تهران (از جمله: تهران، شهيد بهشتي، خوارزمي) از طريق نمونه گيري هدفمند همگون، به عنوان افراد مشارکت کننده انتخاب و از بين آن ها 11 نفر حاضر به انجام مصاحبه شدند. نظر به ضرورت کسب نظر کارفرمايان در شناسايي دستاوردهاي يادگيري، با 5 نفر از کارفرمايان در حوزه هاي کاري مرتبط با آموزش و مديريت آموزشي نيز مصاحبه شد. در خاتمه نيز، چارچوب پيشنهادي برنامه درسي کارشناسي ارشد مديريت آموزشي بر مبناي دستاوردهاي يادگيري مورد انتظار(با برخورداري از چهار حوزه کلي دستاوردهاي آموزشي-دانشگاهي، سازماني-مديريتي، اجتماعي-فرهنگي، انساني)، ترسيم شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

میرکمالی، س.، و کرامتی، م.، و عارفی، م.، و مختاریان، ف. (1397). مطالعه کیفی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دیدگاه صاحبنظران مدیریت آموزشی و کارفرمایان. پژوهش در نظام های آموزشی, 12(40 ), 131-154. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471469



Vancouver : کپی

میرکمالی سیدمحمد، کرامتی محمدرضا، عارفی محبوبه، مختاریان فرانک. مطالعه کیفی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دیدگاه صاحبنظران مدیریت آموزشی و کارفرمایان. پژوهش در نظام های آموزشی. 1397 [cited 2022January25];12(40 ):131-154. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471469



IEEE : کپی

میرکمالی، س.، کرامتی، م.، عارفی، م.، مختاریان، ف.، 1397. مطالعه کیفی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دیدگاه صاحبنظران مدیریت آموزشی و کارفرمایان. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 12(40 ), pp.131-154. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=471469.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی