5 SID.ir | بررسي ميزان آگاهي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور از سياستهاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي و ارزيابي نقاط قوت و ضعف اين سياستها از نگاه ايشان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان آگاهي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور از سياستهاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي و ارزيابي نقاط قوت و ضعف اين سياستها از نگاه ايشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي به عنوان سياست اصلي حوزه آموزش علوم پزشکي کشور از سال 1394 اجرا شده است. اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشکي به عنوان ذينفعان اصلي اين سياست شناسايي و اطلاع رساني لازم از طرق مختلف در خصوص اين بسته ها به ايشان صورت گرفته است. مطالعه حاضر به منظور بررسي ميزان اطلاع و بازخوردگيري از اين ذينفعان صورت گرفته است. اين مطالعه در سه مرحله نمونه گيري از بين جامعه آماري مطالعه، گردآوري اطلاعات و تجزيه و تحليل اطلاعات انجام شد. بيش از 63 درصد از اعضاي هيات علمي از اجراي بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي اطلاع داشتند و عمده اطلاعات خود را از نشست هاي دانشگاهي کسب نموده بودند. بسته حرکت به سمت دانشگاههاي نسل سوم براي شرکت کنندگان جالب تر بوده و باتوجه به کدگذاري اطلاعات کيفي، 34 گروه نقطه قوت و 53 گروه تقطه ضعف در محتوا و شيوه اجراي بسته ها ذکر گرديده است. بحث و نتيجه گيري: در مناطق آمايشي مختلف، تفاوتهاي زيادي در ميزان آگاهي اعضاي هيأت علمي درخصوص بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي ديده شده و در کل عليرغم اينکه فعاليتهاي ترويجي در زمينه برنامه تحول و نوآوري در آموزش، تا کنون نيز دستاوردهاي مثبتي را به همراه داشته است، وليکن نيازمند تقويت و برنامه ريزي دقيقتر و عملي تر، از طريق روش هاي موثرتر مانند مشارکت اعضاي هيات علمي در نشست هاي دانشگاهي مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 39
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی