3 SID.ir | ارزشيابي کيفيت دوره کارشناسي پرستاري از ديدگاه دانشجويان پرستاري اهواز بر اساس الگوي سيپ

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارزشيابي کيفيت دوره کارشناسي پرستاري از ديدگاه دانشجويان پرستاري اهواز بر اساس الگوي سيپ

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاري، دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز، اهواز، ايران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: ارزشيابي به عنوان يکي از ابزارهاي ارتقاء کيفيت اين امکان را فراهم مي سازد تا نقاط قوت و ضعف برنامه ها مشخص گردند و با تقويت جوانب مثبت و رفع نارسايي در ايجاد تحول و اصلاح گردش کار، گامهاي مناسبي برداشته شود. اين مطالعه با هدف ارزيابي کيفيت دوره کارشناسي پرستاري بر اساس الگوي سيپ(CIPP) در سال تحصيلي 1395-1394 انجام گرفت. مواد و روش: جمعيت اين پژوهش توصيفي – مقطعي شامل60 دانشجوي پرستاري بود. جهت گردآوري داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد. پرسشنامه شامل چهار حيطه زمينه، درونداد، فرآيند و برونداد بود. سه وضعيت با نمره صفر تا 50 نامطلوب، 51 تا 100 نسبتا مطلوب و 101 تا 150 مطلوب در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي تجزيه و تحليل شدند. يافته ها: از نظر شرکت کنندگان، وضعيت زمينه، درونداد، فرآيند، برونداد و کليت دوره کارشناسي پرستاري مطلوب بود. نتايج نشان داد که بين چهارحيطه زمينه، درونداد، فرآيند، برونداد ارتباط معني داري (01/0= P) وجود داشت و بيشترين نمره در بين عوامل چهارگانه الگوي سيپ مربوط به عامل فرآيند با نمره ميانگين79/10± 38/49 و کمترين نمره نيز مربوط به عامل برونداد با نمره ميانگين05/3± 25/14 بود. بحث و نتيجه گيري: نتايج ارزيابي نهايي دوره کارشناسي پرستاري نشان داد، وضعيت اين دوره مطلوب مي باشد. در جهت نيل به حدکاملاً مطلوب، شايسته است مسئولين دانشکده و دانشگاه بيش از پيش به تقويت عوامل مهم از جمله؛ بازنگري در مواد و محتواي آموزشي، آموزش روشهاي تدريس و ارزشيابي و مهارتهاي ارتباطي به اساتيد توجه نمايند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 31
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی