برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه عملکرد و بازخورد دانشجويان پرستاري در آزمون هاي باليني ساختارمند عيني و سنتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: ارزشيابي مهارت هاي باليني يکي از اجزاي مهم فرايند آموزش دوره پرستاري است. اين مطالعه با هدف مقايسه عملکرد و بازخورد دانشجويان پرستاري در آزمون هاي باليني ساختارمند عيني (آسکي) و سنتي انجام گرديد. مواد و روش ها: در اين پژوهش نيمه تجربي که در سال 1396 انجام پذيرفت، تعداد 124 نفر از دانشجويان ترم 6 پرستاري به روش سرشماري انتخاب و به روش تصادفي به صورت مساوي به دو گروه سنتي و گروه آزمون باليني ساختارمند عيني (آسکي) تقسيم شدند. سپس مهارت هاي باليني آنها در پرستاري اورژانس با استفاده از چک ليست ارزيابي گرديد. پس از آزمون بازخورد آنها در خصوص دو روش ارزشيابي با استفاده از پرسشنامه ارزيابي شد. داده ها با استفاده از آمار توصيفي و آزمون هاي تي مستقل و کاي دو تحليل گرديد. يافته ها: يافته ها نشان داد نمره مهارت هاي باز کردن راه هوايي، مانيتورينگ و ارايه شوک، فشردن قفسه سينه و همين طور نمره کل عملکرد دانشجويان گروه آسکي بصورت معني داري بالاتر بود (05/0>P ). همچنين، نمره بازخورد دانشجويان در گروه آسکي از نظر مرتبط بودن با اهداف دوره، منصفانه بودن، تاثير بر قدرت تصميم گيري در شرايط بحراني، عادلانه بودن و سنجش سطح وسيعي از اطلاعات در مقايسه با دانشجويان گروه سنتي بالاتر بود (05/0>P ). بحث و نتيجه گيري: يافته هاي اين مطالعه حاکي از عملکرد بهتر دانشجويان در گروه آسکي و بازخورد بهتر آنها نسبت به آزمون آسکي در مقايسه با روش سنتي بود. توصيه مي شود جهت ارزشيابي مهارت هاي باليني دانشجويان پرستاري از آزمون باليني ساختارمند عيني استفاده شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسین آبادی، ر.، و غلامی، م.، و میرزایی شریفی، س.، و بیرانوند، ش.، و عنبری، خ.، و تاروردیان، ا. (1397). مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی. یافته, 20(4 (پیاپی 78) ), 51-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470757



Vancouver : کپی

حسین آبادی رضا، غلامی محمد، میرزایی شریفی سمیه، بیرانوند شورانگیز، عنبری خاطره، تاروردیان اکرم. مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی. یافته. 1397 [cited 2022January25];20(4 (پیاپی 78) ):51-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470757



IEEE : کپی

حسین آبادی، ر.، غلامی، م.، میرزایی شریفی، س.، بیرانوند، ش.، عنبری، خ.، تاروردیان، ا.، 1397. مقایسه عملکرد و بازخورد دانشجویان پرستاری در آزمون های بالینی ساختارمند عینی و سنتی. یافته, [online] 20(4 (پیاپی 78) ), pp.51-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=470757.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 111 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی