5 SID.ir | تفاوت هاي تاثيرگذاري سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهميت آن در آموزش زبان انگليسي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
تفاوت هاي تاثيرگذاري سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهميت آن در آموزش زبان انگليسي
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش زبان انگليسي، دانشگاه تربيت مدرس
 
چکیده: 
بر اساس مطالعات روانشناسي زبان، در پردازش و بازيافت لغت، آمادگي ادراکي، مفاهيم لغوي، کدگذاري نحوي، ويژگي هاي وندي، والگوهاي آوايي مورد تاکيد قرارگرفته اند. همچنين با در نظرگرفتن مطالعات پيشين، نظرياتي در مورد توالي و همزماني سطوح پردازش لغت به لحاظ آوايي، وندي، نحوي، و معنايي مطرح شده است، اما ميزان تاثيرگذاري اين سطوح در پردازش لغت مورد بررسي قرار نگرفته است. در اين پژوهش که با مشارکت هشتاد و شش نفر دانشجوي مقطع کارشناسي زبان و ادبيات انگليسي انجام گرفت، با استفاده از آزمون ناميدن تصوير به عنوان ابزاري شناختي، تفاوت هاي تاثيرگذاري سطوح پردازش لغت در بازيافت اسم و فعل در زبان دوم بررسي شد. بر اساس نتايج اين پژوهش، در زبان دوم، پردازش اسامي بيشتر متاثر از سطح ادراک، و پردازش افعال بيشتر متاثر از سطح قاعده سازي مي باشد. در نتيجه در آموزش اسامي به زبان انگليسي، تاکيد بر ويژگي هاي فيزيکي و خصوصيت ظاهري قابل مشاهده و در آموزش افعال تاکيد بر خصوصيت هاي وندي به نحو معناداري يادگيري را تسهيل مي کند. همچنين، اسامي مدت زمان بيشتري در حافظه باقي مي ماند، ولي يادگيري ضمني افعال در مقايسه با اسامي بيشتر مي باشد.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 22
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی